Cum se vor taxa mașinile poluante în România. Noua lege pune biruri mai mari, în funcție de emisiile poluante

Guvernul României pregătește o nouă lege care va impune taxe mai mari pentru autovehiculele poluante, pe baza emisiilor de CO2 și normelor Euro ale acestora. Aceste măsuri vin ca o reacție la recomandările industriei auto românești și sunt menite să regleze problemele legate de achiziția de mașini vechi și poluante.

Directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, a subliniat faptul că actualele stimulente pentru achiziționarea de automobile noi, precum programul Rabla, nu abordează eficient cauza principală a poluării, și anume numărul mare de mașini vechi și neînregistrate fiscal. De asemenea, taxa va fi diferită de cea aplicată anterior pentru înmatricularea vehiculelor, fiind o taxă anuală de deținere care va încuraja achiziția de vehicule mai ecologice, indiferent dacă sunt noi sau second-hand, scrie Profit.ro.

Similar cu sistemele din alte state europene, viitoarea taxă va varia în funcție de emisiile de CO2 ale mașinii și va afecta toate vehiculele, începând de la cele vechi, dar și modelele recente cu emisii ridicate. Măsura ar putea face parte dintr-o reglementare mai largă a Uniunii Europene, care vizează reducerea emisiilor de poluante și promovarea vehiculelor ecologice.

Potrivit surselor, România ar putea implementa un sistem care nu discriminează posesorii de vehicule vechi, ci impozitează în funcție de gradul de poluare, conform unui model aplicat deja în țări precum Germania, Franța sau Belgia. În aceste țări, impozitele de deținere variază semnificativ, în funcție de emisiile de CO2, iar pentru vehiculele cu emisii mari, taxele anuale pot ajunge la sute sau chiar mii de euro.

Ultima oră