Pentru anul 2025, proiectele de autostrăzi din România beneficiază de bugete semnificative, iar Autostrada Sibiu – Pitești ocupă locul întâi cu un buget de 2,1 miliarde de lei, deși acesta a înregistrat o scădere față de nivelul preliminat de anul trecut. Lucrările la prima autostradă transcarpatică a României continuă pe patru din cele cinci secțiuni, iar secțiunea 1 este deja în trafic.
Locul al doilea este ocupat de Autostrada A7 Ploiești – Buzău, cu un buget propus de 1,4 miliarde de lei pentru 2025. Circulația pe lotul 1 a fost deja deschisă anul trecut, iar lucrările vor continua pentru completarea proiectului. Pe podium se află și Autostrada Buzău – Focșani, cu o alocare de 1,2 miliarde de lei. Anul trecut au fost dați în circulație circa 80 de kilometri de autostradă, iar anul acesta va fi finalizat mega-podul peste râul Buzău, scrie Economica.
Autostrada Transilvania urmează cu un buget de 1,16 miliarde de lei, în creștere față de anul trecut, iar A13 Sibiu – Făgăraș beneficiază de o creștere semnificativă, ajungând la 1,09 miliarde de lei. În „clubul” proiectelor cu alocări de peste un miliard de lei intră și Drumul Expres Craiova – Pitești, cu un buget propus de 1,01 miliarde de lei.
Restul proiectelor din infrastructura rutieră vor beneficia de bugete mai mici de un miliard de lei în 2025. Aceste investiții majore vin ca parte a planurilor pentru îmbunătățirea rețelei de autostrăzi din România, care va contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii rutiere naționale.