Proiectul care prevede regenerarea urbană a fostelor fabrici Flaro și Mondex din Sibiu intră la vot în Consiliul Local. În zonă este propus spre amenajare un ansamblu rezidențiale. Vor apărea case, blocuri, străzi noi, cât și o pasarelă pestă râul Cibin.
Proiectul de regenerare urbană a fostei platforme industriale Flaro s-a aflat, în toamna anului 2023, în dezbatere publică. Planul Urbanistic Zona (PUZ) CP al ansamblului rezidențial de pe strada Râului va intra, la finalul lunii ianuarie, la vot în Consiliul Local. Documentaţia de urbanism a fost întocmită de S.C. A. PLAN S.R.L., respectiv de arhitectul Alexandru Găvozdea, specialist atestat RUR.
Teritoriul reglementat cuprinde două Unități Teritoriale de Referință (U.T.R.), și anume Flaro – Mondex (3,82 hectare) și Gladiolelor – Râului (1,47 hectare). Suprafața totală a teritoriului reglementat prin PUZ este de circa 5,29 hectare, unde se propun mai multe tipuri de zone funcționale, respectiv: zona locuințelor individuale, zona locuințelor colective, zona cu funcțiuni mixte (servicii și comerț) și zona spațiilor verzi de folosință publică.
Cartier în locul fostelor fabrici
Proiectul prevede construirea de case, blocuri, cât și spații de birouri. În zonă sunt admise funcțiuni administrative, financiar-bancare, comerciale cu caracter intraurban, funcțiuni de cult, de cultură, funcțiuni de învățământ, de sănătate și de turism cu caracter intraurban.
Blocurile vor avea un regim de înălțime S+P+3+M, S+P+3+R. S+D+P+2+M, S+D+P+2+R. Înălțimea maximă admisă conform PUG Sibiu va fi de 16 metri la cornișă și 20 metri la coamă.
Spațiul public va fi amenajat cu verdeață și va cuprinde alei pietonale și ciclistice, fântâni și jocuri de apă, mobilier urban, locuri de joacă pentru copii și instalații de agrement și loisir.
Sunt propuse a se construi trei străzi noi, cât și alei pietonale în incinta cartierului. Ele vor rămâne în proprietate privată, dar vor avea folosință publică, fără limitarea traficului auto și pietonal doar la anumite categorii de utilizatori. De altfel, drumurile, căile pietonale, iluminatul public și extinderea rețelelor edilitare se vor efectua de către investitori, pe cheltuiala acestora. Mai mult, se va construi o pasarelă peste râul Cibin.
Potrivit proiectului, vor fi amenajate 685 locuri de parcare, dintre care 650 în subteran. La fiecare patru locuri de parcare aflate la sol, se va planta câte un arbore.