Asocierea de constructori turci Mapa – Cengiz a ajuns la un stadiu de 20% al lucrărilor pe secțiunea 2 Boița – Cornetu din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), cu accent pe viaductul Boița și drumurile tehnologice necesare accesului la tunelul Robești. Proiectul, care include o investiție de 4,25 miliarde de lei și se află în faza de execuție, vizează finalizarea acestui tronson montan crucial până în 2028.
Lucrările sunt în plină desfășurare, inclusiv pregătirea drumurilor de acces și a platformelor pentru viaductul care va traversa râul Boia, precum și continuarea lucrărilor pentru intrarea în tunelul Robești. Până acum au fost amenajați aproximativ patru kilometri de drum, iar lucrările se extind și pe partea cealaltă a tunelului, dinspre Racovița, scrie Economedia.
„În paralel cu construcția drumurilor tehnologice, am început producția de grinzi prefabricate în fabrica din Sibiu. Primele grinzi vor fi turnate săptămâna viitoare. Acestea sunt esențiale pentru realizarea viaductelor și a altor structuri importante ale proiectului”, a declarat inginerul Alexandru Bogdan, reprezentantul asocierii de constructori.
Secțiunea 2 a A1 Sibiu – Pitești, care se întinde pe 31,33 km, prevede construcția unui viaduct de 650 metri la Boița și alți 1000 de grinzi prefabricate. Proiectul include, de asemenea, lucrări de infrastructură, inclusiv 5.000 de tone de oțel pentru tuneluri și o carieră de piatră în Lotrioara pentru producția de agregate.
Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru acest lot în aprilie 2024, iar lucrările vor continua până în 2028.