Modificarea face parte din strategia „Înapoi la Starbucks”, lansată de noul director al companiei pentru a stimula vânzările și pentru a îmbunătăți experiența clienților plătitori. Noua politică include, de asemenea, un cod de conduită care interzice fumatul, consumul de alcool adus din afara locației și hărțuirea.
„Implementarea unui cod de conduită pentru cafenele este un pas practic care ne ajută să acordăm prioritate clienților noștri plătitori care doresc să stea și să se bucure de cafenelele noastre,” a declarat un purtător de cuvânt Starbucks pentru BBC.
Reprezentanții Starbucks EMEA au precizat pentru DigiEconomic că schimbările se aplică exclusiv cafenelelor din America de Nord, iar unitățile din România nu vor fi afectate.
Această decizie vine în contextul în care Starbucks încearcă să combată scăderea vânzărilor, provocată de creșterile de prețuri și de boicoturile recente legate de conflictul Israel-Gaza. Noile reguli vor fi afișate în toate locațiile vizate, iar angajații vor fi instruiți să ceară respectarea codului de conduită, având posibilitatea de a solicita intervenția autorităților dacă este necesar.