Șoferii din România resimt o povară tot mai mare în privința asigurărilor CASCO, primele medii crescând cu nu mai puțin de 65% în primele șase luni din 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), șoferii care au încheiat astfel de polițe au plătit, în medie, 4.201 lei, față de 2.555 lei în anul precedent.
Creșterea accentuată nu se justifică printr-o majorare a daunelor, rata combinată a daunei pe clasa A3 – care include în principal polițele CASCO – scăzând la 80,6%, față de 87,17% în 2023. Această evoluție indică un profit mai mare pentru asigurători, fără să reflecte o creștere proporțională a riscurilor acoperite, scrie Economica.
Problema pare să rezide în lipsa concurenței. Piața CASCO este dominată de 3-4 jucători principali, care controlează peste 75% din totalul vânzărilor. Clienții de leasing sunt cei mai afectați, fiind obligați să încheie asigurări CASCO cu aceleași companii până la achitarea completă a mașinilor.
Perspective pesimiste pentru viitor
În condițiile actuale, lipsa concurenței ridică îngrijorări privind noi creșteri ale primelor CASCO. Utilizatorii care depind de leasing, dar și firmele cu flote mari de autovehicule, sunt expuși unor costuri în continuă creștere, fără alternative reale pe piață.
Pe măsură ce profitabilitatea companiilor de asigurări continuă să crească, presiunea asupra șoferilor se intensifică, în absența unor reglementări care să stimuleze competiția.