Nemulțumiri în Cartierul Arhitecților legate de cursele Tursib. „Întârzierile fac stațiile inutile”

Mai mulți sibieni care călătoresc cu autobuzele Tursib pe Traseul 11, se arată nemulțumiți de frecvența cu care circulă autobuzele, după modificarea programului.

Locuitorii din Cisnădie care circulă cu autobuzul în intervalul orar 7.00- 8.00 dimineața, se arată nemulțumiți de frecvența autobuzelor. „Azi dimineață, la ora 7:10, trei autobuze Tursib se aflau la capătul de linie din Arhitecților, deși cel puțin unul dintre ele ar fi trebuit să fie pe traseu. Situația aceasta se repetă zilnic, în ciuda reclamațiilor pasagerilor. Răspunsul oficial al companiei este că traficul este cauza întârzierilor. Totuși, realitatea pare să indice o lipsă de organizare și respect față de călători”, spune o sibiancă.

Călătorii spun că așteaptă mai bine de 30 de minute în stații. „Problemele cu traseul 11 sunt evidente, mai ales între orele 7 și 8 dimineața. De la implementarea noilor schimbări, autobuzele lipsesc aproape complet în această perioadă. În stații, călătorii sunt nevoiți să aștepte câte 30 de minute, iar în locul autobuzelor necesare pe traseu, se observă vehicule care se retrag spre garaj. La ora 7:50 sosesc două autobuze, pline până la refuz, însă acestea nu rezolvă problema aglomerației. În plus, există puține opțiuni de transport spre zone precum Continental”, mai spune aceasta.

Sibianca a spus că de fiecare dată când a sunat la Tursib pentru a reclama problemele a primit diverse motive, de la aglomerație, la defecțiuni ale autobuzelor. „În discuțiile telefonice cu reprezentanții Tursib, explicațiile variază: fie autobuzele sunt defecte, fie au întârzieri. Totuși, autobuzul de la ora 7:50 ajunge mereu la timp sau chiar mai devreme, iar cel de la 7:35, de capacitate mai mică, este anunțat ca având întârziere”, a mai spus femeia.

Din punct de vedere al călătorilor, nerespectarea programului de către Tursib este o bătaie de joc. „Este evident cu ce bătaie de joc ne confruntăm în privința serviciilor Tursib. Deși s-au făcut investiții în infrastructură, autobuzele nu respectă programul anunțat, ceea ce face ca aceste stații să fie inutile pentru călători”, a mai declarat aceasta.

Până la momentul publicării, reprezentanții Tursib nu au transmis un punct de vedere în privința întârzierilor autobuzelor care circulă pe Tarseul 11.

Tursib explică întârzierile

Reprezentanții Tursib recunosc că traseul 11. acumulează întârzieri. Aceștia spun că principalul motiv este traficul deosebit de aglomerat. „Precizăm ȋn acest context faptul că toate autobuzele circulă pe trasee în buclă. Aşadar, când ajung la capăt de linie, reiau acelaşi traseu din nou, sau ȋn unele cazuri, se ȋncadrează pe un itinerariu nou. Din cauza traficului deosebit de aglomerat, întârzierile acumulate pe parcurs se păstrează şi la reluarea buclei şi se reglează destul de greu, pe parcursul descongestionării traficului. Acesta este şi motivul pentru care ele se ajung una pe cealaltă ȋn traseu şi circulă cȃte două-trei una după cealaltă.

Tursib a adaptat permanent orarele de circulaţie pentru a reduce disconfortul călătorilor generat de ȋntârzierile de pe traseul 11. Din păcate ȋnsă, trebuie să ținem cont de faptul că la orele de vȃrf traficul este supraaglomerat, iar programele sunt întocmite după condiții de trafic normal, deoarece situațiile de aglomerări sunt imposibil de previzionat.

În sensul acesta am pus la dispoziție aplicația mobilă SibiuBus care oferă posibilitatea urmăririi poziției autobuzelor în timp real. Aplicația poate fi descărcată gratuit din GooglePlay sau AppleStore.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate și vă asigurăm că Tursib S.A. depune toate eforturile pentru ca transportul public din Sibiu să funcționeze conform programului”, a transmis purtătorul de cuvânt al Tursib, Raluca Racz.

 

Ultima oră