Peste 500.000 de vizitatori la Târgul de Crăciun din Sibiu. Au cheltuit aproape 20 de milioane de euro

Târgul de Crăciun din Sibiu a fost un succes uriaș în 2024, atrăgând peste 500.000 de vizitatori și generând venituri de aproximativ 20 de milioane de euro pentru oraș. Comparativ cu anii trecuți, numărul turiștilor a crescut cu 60%.

În medie, un vizitator a cheltuit 250 de lei pe zi, iar cei care au rămas și peste noapte au cheltuit aproximativ 750 de lei. Aceste cheltuieli au avut un impact major asupra afacerilor locale, în special în domeniul restaurantelor, hotelurilor și magazinelor.

„Târgul de Crăciun din Sibiu continuă să genereze un impact economic semnificativ în oraș, contribuind cu aproximativ 20 de milioane de euro la economia locală. Această valoare a fost calculată pe baza cheltuielilor medii estimate ale vizitatorilor. La ediția din acest an, estimăm peste 410.000 de turiști de o zi care au cheltuit, în medie, un buget de 250 de lei, echivalentul a 50 de euro. Apoi sunt turiștii care aleg să se cazeze și să petreacă cel puțin o noapte în Sibiu, peste 90.000 de persoane, care alocă un buget aproximativ de 750 de lei, echivalentul a 150 de euro, la care se adaugă cheltuielile localnicilor și beneficiile pentru sectorul HoReCa, retail și servicii. La ediția cu numărul XVII, am atins un număr record de peste 500.000 de vizitatori, fiind o confirmare că evenimentul rămâne cel mai important motor economic pentru Sibiu în perioada sărbătorilor de iarnă”, spune Andrei Drăgan Răduleț, reprezentantul Asociației Events for Tourism, organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu.

În 2024, Târgul a fost mai mare ca niciodată, extinzându-se pe trei piețe din Sibiu. Pe lângă activitățile tradiționale, au fost introduse și noutăți, precum o cabană tiroleză și Liftul Fermecat, care a fost foarte apreciat de vizitatori. De asemenea, Târgul a fost promovat pe plan internațional, fiind inclus în topurile destinațiilor de iarnă de publicații prestigioase și având o vizibilitate mare pe internet.

Ultima oră