Wizz Air, bună de plată pentru o familie care trebuia să ajungă din Madrid la Sibiu. Daune de peste 30.000 de euro de achitat

Wizz Air a fost obligată de Tribunalul Alba să plătească 29.000 de euro daune morale și 1.600 de euro daune materiale unei familii din Oradea, după ce o vacanță planificată în Spania a fost ruinată din cauza anulării unui zbor. Sentința este definitivă, iar compania aeriană ungară trebuie să achite și 5.000 de lei cheltuieli de judecată, scrie eBihoreanul.ro.

Wizz Air, bună de plată pentru o familie care trebuia să ajungă din Madrid la Sibiu. Daune de peste 30.000 de euro de achitat

Cazul a fost deschis de avocatul Mircea Ursuța, care a reprezentat atât propria persoană, cât și soția sa, soacra și fiul lor minor, după ce zborul Madrid-Sibiu din 8 ianuarie 2021 a fost anulat.

Din cauza unei furtuni de zăpadă, aeroportul din Madrid a fost închis, iar familia a aflat despre anularea cursei de la personalul aeroportului, nu de la Wizz Air, care nu avea un birou local pentru asistență. Lipsa de informații și de soluții oferite de companie a dus la cheltuieli suplimentare pentru cazare și transport. Familia a reușit să se întoarcă în România abia după cinci zile, printr-un zbor spre Budapesta.

În instanță, avocatul a invocat legislația internațională care protejează drepturile pasagerilor în cazuri de anulare sau întârziere a zborurilor. În primă instanță, Judecătoria Alba Iulia acordase familiei daune morale de 40.000 de euro, sumă redusă ulterior de Tribunalul Alba la 29.000 de euro.

Potrivit deciziei, avocatul Mircea Ursuța va primi 10.000 de euro, soția sa 10.000 de euro, soacra sa 6.000 de euro, iar copilul 3.000 de euro. În plus, Wizz Air este obligată să achite 1.600 de euro pentru întârzierea cursei, conform normelor europene.

Mircea Ursuța a declarat că, în cazul în care compania nu va plăti de bunăvoie sumele stabilite de instanță, va solicita executarea silită. „Executarea poate merge până la sechestrarea unui avion la sol, dacă va fi necesar”, a subliniat avocatul.

Acest caz subliniază importanța respectării drepturilor pasagerilor de către companiile aeriene, care sunt obligate să ofere asistență și compensații în situații de anulare a zborurilor. Sentința reprezintă o victorie pentru consumatori și o avertizare pentru operatorii aerieni privind respectarea legislației în domeniu.

Ultima oră