La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”

Aeroportul Internațional Sibiu (AIS) a fost modernizat considerabil în ultimii ani. S-au investit zeci de milioane de euro în noul terminal și s-a achiziționat aparatură de securitate aeroportuară performantă. A fost, deci, cea mai mare investiție din județul Sibiu din ultimii 30 de ani. Cu toate acestea, oferta este în continuare sărăcăcioasă, iar zborurile către destinații noi se lasă așteptate.  

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”

Șapte curse sunt, în prezent, în oferta Aeroportului Internațional Sibiu. Cinci sunt operate către Germania (Dortmund, Karlsruhe, Memmingen, Munchen, Nurnberg), una către Austria (Viena) și una către Marea Britanie (Londra Luton). Trei companii aeriene sunt prezente, la acest moment, în Sibiu. 

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”
Sursa: Facebook/SIBIU International Airport

Posibile curse noi, dar negocierile sunt „confidențiale” 

În timp ce de pe Aeroportul din Cluj se zboară către 42 de destinații externe, iar de pe cel din Brașov, proaspăt inaugurat, către 8 destinații externe, în Sibiu sunt purtate discuții continue cu operatorii aerieni pentru introducerea de noi curse. Negocierile sunt însă „confidențiale” și nu există informații cu privire la potențialele destinații ce ar putea fi introduse în perioada următoare. 

„Aeroportul Internațional Sibiu a purtat și continuă să poarte discuții cu mai multe companii aeriene pentru introducerea de noi zboruri către destinații importante. Deși aceste negocieri sunt confidențiale și nu facem publice detaliile specifice despre companiile ariene sau destinațiile în discuție, acest lucru nu înseamnă că nu există un proces activ și continuu în acest sens.  

În ultimii ani, infrastructura aeroportului a fost semnificativ modernizată, iar extinderea rețelei de destinații rămâne o prioritate esențială în strategia de dezvoltare a aeroportului. Aeroportul Internațional Sibiu este într-un dialog constant cu operatori aerieni și lucrează la adăugarea de noi rute, răspunzând astfel cerințelor crescute de mobilitate și conectivitate ale pasagerilor. Chiar dacă nu facem publice toate informațiile legate de aceste negocieri, activitatea continuă și avansăm în direcția extinderii ofertei de destinații”, transmis reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu pentru Ora de Sibiu. 

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”
Sursa: Facebook/SIBIU International Airport

Discuții cu Ryanair: „Nu putem oferi detalii precise”

Compania low-cost Ryanair a renunțat să mai opereze curse de la Sibiu în anul 2023, iar multe dintre zboruri au fost mutate la Cluj-Napoca. În urma acestei decizii, cifrele au arătat o scădere a traficului aerian în orașul de pe Cibin. Spre exemplu, numărul pasagerilor îmbarcați-debarcați în perioada ianuarie-noiembrie 2023 pe AIS a scăzut cu 11% față de aceeași perioadă a anului 2022.

În toamna anului trecut, se vehicula faptul că Ryanair ar putea reveni cu zboruri la Sibiu. Aeroportul din Sibiu confirmă că au avut loc discuții, însă nu pot fi oferite detalii suplimentare. 

„În ceea ce privește posiblitatea ca Ryanair să revină cu zboruri la Aeroportul Internațional Sibiu, există discuții în continuare pe această temă. Deși nu putem oferi detalii precise sau confirma un rezultat concret în acest moment, Aeroportul Internațional Sibiu rămâne deschis pentru orice oportunitate de colaborare cu operatorii aerieni, inclusiv Ryanair, în vederea diversificării și extinderii rețelei de destinații”, precizează reprezentanții AIS. 

Aeroitalia nu mai vine cu zboruri noi la Sibiu

În primăvara acestui an, o nouă companie aeriană anunța că intenționează să introducă zboruri regulate din Sibiu către Italia. Ulterior, operatorul a decis să suspende toate zborurile din România. 

„În legătură cu discuțiile purtate de Aeroportul Internațional Sibiu cu Aeroitalia, reamintim că prezența reprezentanților companiei aeriene în aprilie 2024 a indicat un interes activ și potențial pentru introducerea unor curse regulate către destinații din Italia. Cu toate acestea, este important de menționat că decizia finală de operare a acestor curse aparține exclusiv operatorului aerian. Recent, Aeroitalia a anunțat suspendarea tuturor zborurilor sale către România din cauza unei expansiuni puternice pe piața internă italiană, în special în regiunile Sardinia și Sicilia. Această decizie a fost luată pentru a susține consolidarea și creșterea în aceste zone, iar compania aeriană a anunțat că intenționează să reia zborurile către România în martie 2025. Astfel, deși discuțiile cu Aeroitalia pentru zborurile din Sibiu au existat, implementarea lor depinde de evoluțiile și deciziile strategice ale companiei aeriene. Vom urmări evoluția situația și vom informa publicul cu privire la dezvoltările ulterioare în acest sens”, mai spun cei de la Aeroportul Sibiu. 

Cursele Sibiu – București nu sunt profitabile

AirConnect a operat zboruri pe ruta București – Sibiu și retur vreme de jumătate de an. În total, au fost realizate 132 de zboruri, potrivit unor date publicate de boardingpass.ro. Numărul total al pasagerilor care au zburat în perioada martie – august 2023 se ridică la 2.183, ceea ce înseamnă că în medie, la fiecare zbor, au fost doar 17 pasageri în aeronavă. Din cauză că această cursă nu era profitabilă, compania aeriană a renunțat la ea. Reprezentanții aeroportului sibian confirmă că o astfel de rută internă nu este ușor de susținut din punct de vedere financiar. 

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”
foto: arhivă

„În ceea ce privește discuțiile pentru reluarea curselor interne Sibiu – București, există un interes continuu din partea Aeroportului Internaționă Sibiu. Totuși, este important de menționat că, având în vedere distanța relativ scurtă dintre cele două orașe, aceste curse ar trebuie operate cu aeronave de capacitate mică, ceea ce poate limita profitabilitatea economică. După cum a arătat recent experiența unei anumite companii aeriene, care a renunțat la cursele Sibiu – București după doar câteva luni, operațiunile pe această rută nu sunt ușor de susținut din punct de vedere financiar”, precizează reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu. 

Zborurile FlyLili nu au fost implementate 

Potrivit unui comunicat de presă publicat pe site-ul Aeroportului Internațional Sibiu la data de 20 mai 2024, compania aeriană FlyLili ar fi trebui să opereze zboruri către 5 destinații din Germania, Italia și Spania, începând cu luna iulie 2024. Până la acest moment, compania sibiană nu a operat zboruri de pe aeroportul sibian. AIS susține că au loc în continuare discuții, însă nu se știe când compania aeriană va da drumul primelor zboruri. 

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”
Sursa: Facebook/SIBIU International Airport

„În legătură cu FlyLili, deși compania a anunțat intenția de a opera zboruri către destinații din Germania, Italia și Spania, începând cu iulie 2024, până în prezent, aceste zboruri nu au fost implementate. Discuțiile pentru începerea operării acestor rute sunt în continuare în desfășurare”, spun reprezentanții AIS. 

În acest moment, nu există o dată exactă pentru începutul operării zborurilor FlyLili din Sibiu. 

Noi zboruri-charter, în vara anului viitor

În lipsa unor zboruri regulate, Aeroportul Internațional Sibiu încearcă să aducă noi zboruri de vacanță pentru sibieni. În luna decembrie, vor fi anunțate în mod oficial cursele charter pentru vara viitoare.

„Aeroportul Internațional Sibiu își propune să crească numărul destinațiilor disponibile pentru pasageri printr-o abordare strategică pe termen lung. În primul rând, modernizarea infrastructurii aeroportuare, inclusiv extinderea și îmbunătățirea facilităților pentru pasageri și companii aeriene, este un element suplimentare, dar esențial pentru extinderea rețelei de zboruri. În acest sens, Aeroportul Internațional Sibiu se află în continuare în negocieri cu mai multe companii aeriene pentru a adăuga noi rute, iar discuțiile sunt active și se bazează pe analiza cerințelor pieței și a preferințelor pasagerilor.

În sezonul de vară 2025, vor fi lansate noi curse charter către destinații de mare interes, urmând ca detaliile acestora să fie comunicate oficial în decembrie 2024.

Aeroportul Internațional Sibiu nu doar urmărește să atragă noi operatori aerieni, ci și să consolideze și să extindă rețeaua de rute a actualilor parteneri, asigurându-se că pasagerii beneficiază de opțiuni diversificate de călătorie. În ansamblu, strategia aeroportului se bazează pe creșterea conectivității, care est esențială pentru dezvoltarea regiunii și pentru susținerea turismului și a afacerilor locale. Astfel, deși detalii precise nu pot fi oferite în acest moment privind toate destinațiile viitoare, obiectivul rămâne clar: extinderea constantă a rețelei de destinații și diversificarea opțiunilor de călătorie pentru pasageri”, explică reprezentanții AIS.

Aeroport-școală pentru piloți 

Aeroportul din Sibiu a fost, în ultimele luni, aeroport-școală pentru piloți. Aceștia efectuează antrenamente periodic. Reprezentanții aeroportului spun că pentru toate aceste operațiuni sunt percepute taxe. „Wizz Air plătește o taxă pentru desfășurarea antrenamentelor cu piloții pe Aeroportul Internațional Sibiu. Aceste exerciții sunt realizate periodic și reprezintă o activitate importantă pentru compania aeriană, care contribuie la formarea și instruirea echipajelor”, arată AIS. 

La ce bun o aerogară modernă care nu are zboruri? Aeroportul Sibiu nu dă detalii despre posibilele curse noi pentru că negocierile sunt „confidențiale”

Reprezentanții Aeroportului din Sibiu spun că introducerea unor noi zboruri regulate este un proces complex, care depinde de o serie de factori, inclusiv de cererea pieței și disponibilitatea operatorilor aerieni. „Acest proces poate dura timp și poate implice negocieri extinse, însă AIS lucrează activ pentru a adăuga noi rute”, spun aceștia. 

Aeroportul Internațional Sibiu nu poate spune însă, concret, cu cine poartă negocieri ori care sunt destinațiile aflate în discuție. „Unele noi destinații ar putea fi introduse pe termen scurt, în timp ce celelalte ar putea fi planificate pentru anii următori, în funcție de evoluțiile pieței și strategia operatorilor aerieni. (…) Lansarea unor noi rute regulate poate fi un proces gradual”, spun reprezentanții AIS într-un răspuns adresat Ora de Sibiu. 

Ultima oră