constantin șovăială (forța dreptei): „sibiul trebuie să-și susțină micii întreprinzători, producătorii locali, agricultorii, prin măsuri concrete și acces la finanțări”

Pachetul de măsuri de susținere a micilor întreprinzători din județul Sibiu face parte din programul economic de relansare a investițiilor din județul Sibiu al Forța Dreptei Sibiu și este prioritar pentru Constantin Șovăială, președintele Forța Dreptei Sibiu. Aflat pe primul loc pe lista pentru Camera Deputaților, Constantin Șovăială spune că primele măsuri în ajutorul micilor producători trebuie implementate cât mai repede, pentru a salva economia locală.

Micile afaceri din județul Sibiu și în special micii producători, micii meșteșugari, agricultorii care reprezintă un procent însemnat din economia Sibiului au nevoie atât de acces la finanțare cu costuri reduse, cât și sprijin și promovare care să-i ajute să-și vândă mărfurile, produsele.

Una dintre măsurile propuse este crearea unei asociații profesionale care să aibă ca principal obiectiv promovarea produselor și serviciilor micilor antreprenori sibieni pe toate canalele posibile. Printr-o colaborare cu presa locală și cu cea națională, poveștile de succes ale acestor întreprinzători trebuie să ajungă la cât mai mulți clienți potențiali, din România și de peste hotare, iar intermedierea legăturilor dintre producători și public trebuie să fie cât mai eficientă.

  • constantin șovăială (forța dreptei): „sibiul trebuie să-și susțină micii întreprinzători, producătorii locali, agricultorii, prin măsuri concrete și acces la finanțări”
  • constantin șovăială (forța dreptei): „sibiul trebuie să-și susțină micii întreprinzători, producătorii locali, agricultorii, prin măsuri concrete și acces la finanțări”
  • constantin șovăială (forța dreptei): „sibiul trebuie să-și susțină micii întreprinzători, producătorii locali, agricultorii, prin măsuri concrete și acces la finanțări”

O campanie de publicitate finanțată public ar putea să relanseze întreaga familie de afaceri locale sibiene. În plus, organizarea de târguri și expoziții la care să fie invitați clienți potențiali parteneri de afaceri poate reprezenta o soluție de promovare a acestor afaceri.

„Intenționăm să propunem autorităților locale, la nivel de orașe, comune, municipii, dar și la județ, să creăm câteva pârghii pentru susținerea produselor și serviciilor de tip «Fabricat în Sibiu» pentru că ei au nevoie de noi, așa cum noi avem nevoie de ei. Contribuie substanțial la produsul intern brut local, contribuie la veniturile locale, prin taxe și impozite, creează locuri de muncă, ridică nivelul de trai în județ și este important să ne preocupe”, spune Constantin Șovăială, președinte Forța Dreptei Sibiu.

De asemenea, avem în vedere un parteneriat realizat împreună cu mediul academic din Sibiu, pentru a găsi cele mai bune căi de dezvoltare, de promovare și de extindere a acestor mici afaceri. Activitățile de cercetare pot pune accent pe soluțiile locale indiferent de domeniul la care se referă și pot găsi metode prin care aceste soluții se pot multiplica și apoi să genereze venituri suplimentare.

Programul nostru își propune totodată să venim cu unele inițiative legislative locale și naționale prin care să poată fi oferite soluții de finanțare a acestor întreprinzători cu costuri reduse, astfel încât acestea să poată contribui la dezvoltarea rapidă a acestor afaceri. Ne gândim inclusiv la unele parteneriate încheiate între autoritățile locale și instituții bancare pentru acordarea de finanțări avantajoase IMM-urilor și micilor investitori agricoli.

Primăriile și consiliile locale pot analiza și oportunitatea acordării de stimulente fiscale celor care creează noi locuri de muncă, mai ales în comunele cu zone defavorizate, cu probleme de ocupare a forței de muncă sau pentru proiecte inovative, care conduc la dezvolarea economică locală.

„Trebuie să stimulăm întreprinderile mici și mijlocii, mai ales cele orientate către producție și către servicii, pentru a încurja tradiția de acest fel a Sibiului. Îmi doresc să văd cât mai mulți producători locali care trec de la nivelul de bază, în care vând câteva produse în târg, la capacități mai mari de producție, la mai mulți angajați, la o activitate care să devină sustenabilă și profitabilă pe termen lung”, mai spune Constantin Șovăială.

CMF: 11240022

Ultima oră