două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Lidia Pojar și Denisa Mihaela Mihălțan, absolvente ale unui program prestigios de la Universitatea Stanford, s-au alăturat unui grup select de inovatori din întreaga lume.

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Un succes internațional pentru Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

Două studente de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS), Lidia Pojar și Denisa Mihaela Mihălțan, au absolvit cu succes programul de mentorat University Innovation Fellows (UIF) desfășurat de Universitatea Stanford din Statele Unite ale Americii. Cele două tinere, care studiază Matematică și Informatică, respectiv Business Administration, au avut ocazia de a se alătura unui grup select de 162 de studenți din 44 de instituții din 13 țări.

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Lidia Pojar a declarat: „Experiența mea în acest program a fost foarte diferită de ceea ce credeam că va fi. Trainingul remote ne-a permis o altfel de colaborare, mai ales că proiectul a început în perioada de vacanță. Având programele aglomerate de muncă, perioada de mentorat la distanță ne-a oferit timpul necesar pentru a ne dedica complet.” De asemenea, Denisa a adăugat: ,,Cred că cel mai valoros lucru pe care l-am dobândit a fost abilitatea de a ne adapta rapid. În cadrul proiectelor noastre, dar și în viața de zi cu zi, am descoperit că planurile pe care noi le facem se desfășoară rareori exact așa cum ne-am imaginat. „

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Provocările programului și lecțiile învățate

Participantele la program au înfruntat provocări semnificative, învățând să colaboreze eficient atât asincron, cât și sincron. Lidia Pojar a subliniat importanța brainstorming-ului și a colaborării, dar și faptul că a învățat să se exprime mai clar și să se adapteze la diverse metode de comunicare: „Cea mai mare provocare pentru mine a fost adaptarea la diversele metode de comunicare și de a vorbi în fața multor oameni din poziții mai înalte. A fost nevoie de multe corectări și asimilare a termenilor specifici.”

În ciuda dificultăților, experiența le-a ajutat să capete mai multă încredere în propriile idei și propuneri, consolidându-le perspectivele academice și carierele. „Am obținut multă experiență valoroasă în ceea ce privește conceptul de meeting-uri și organizarea echipei. Aceste abilități mă vor ajuta cu siguranță în cariera mea viitoare,” a adăugat Lidia. Pe de altă parte, Denisa a spus: ,,Una dintre cele mai mari dificultăți a fost gestionarea timpului și coordonarea disponibilității. Într-un context în care fiecare dintre noi avea un program încărcat – fie cursuri, proiecte personale sau alte responsabilități – a fost o adevărată provocare să găsim intervale orare comune care să funcționeze atât pentru noi, cât și pentru ghizii noștri.

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Selecția riguroasă și sfaturi pentru viitorii candidați

Procesul de selecție pentru programul UIF a fost unul riguros, bazat pe capacitatea de a colabora și de a veni cu idei inovatoare. Denisa Mihălțan a povestit despre dificultățile întâmpinate în timpul selecției și a oferit câteva sfaturi celor care ar dori să participe: „Un atu în acest proces a fost abilitatea de brainstorming și conceptul de ‘yes and’. Este foarte important să căutați oportunități de colaborare cu alții, fie în proiecte de grup, fie prin voluntariat. Implicarea în evenimentele facultății și asociațiilor studențești este esențială.”

Sfatul Denisei este următorul: ,,Cel mai important sfat este să fie pregătiți să iasă din zona de confort. UIF caută studenți curioși, deschiși la provocări și dispuși să își depășească limitele. Este esențial să aveți curajul să încercați lucruri noi și să priviți fiecare obstacol ca pe o oportunitate de a învăța și de a vă dezvolta.”

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Mentoratul și dezvoltarea proiectelor inovative

Pe parcursul programului, Lidia și Denisa au avut sprijinul unor mentori de la Universitatea Stanford, dar și de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Raluca Bârsan și lectorul Hunyadi au fost alături de ele, ghidându-le în dezvoltarea și implementarea proiectelor. Lidia a povestit despre impactul pozitiv al mentoratului: „Raluca ne-a ajutat mult să finalizăm și să prezentăm proiectele. Am învățat cum să te comporți într-un meeting și cum să îți structurezi ideile.”

două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început” două studente din sibiu, în elita globală a inovatorilor de la renumita universitate din stanford. „munca noastră abia a început”

Planuri de viitor și perspectivele de implementare a proiectelor

Deși programul UIF s-a încheiat, pentru Lidia și Denisa munca nu se oprește aici. Cele două studente sunt entuziasmate de ideea de a pune în practică proiectele dezvoltate, cum ar fi „Impact Week” și „cercurile studențești”. „Munca noastră abia a început,” a spus Lidia, adăugând că așteaptă cu nerăbdare să participe la întâlnirea UIF de la Universitatea din Twente în aprilie 2024, unde vor discuta despre proiectele celorlalte echipe participante.

,,Experiența de mentorat a fost esențială pentru parcursul nostru în program și ne-a influențat profund direcțiile și rezultatele obținute. Am avut norocul să lucrăm cu o echipă de mentori care a fost alături de noi la fiecare pas pe perioada trainingului. Echipa noastra a fost formata din noi (Lidia, eu), mentorii noștri principali (Faculty champions) și un ghid internațional (UI guide).

Pe parcursul proiectului, mentorii noștri au avut un rol crucial. Ei au fost cei care au asistat la prezentarea tuturor ideilor și prototipurilor, oferindu-ne feedback constructiv. Am beneficiat si de suport tehnic, strategic și am fost ghidate către resursele potrivite și persoanele-cheie din cadrul universității, ajutându-ne să înțelegem pașii necesari pentru implementare. Ideile noastre de proiect includ un calendar studentesc interactiv (cu evenimentele centralizate din întreaga universitate), o saptamana de impact (Impact Week- evenimente organizate de către studenți pentru studenți) și crearea cercurilor studentesti (intalnire regulate ale studenților cu aceleași interese).” a concluzionat Denisa.

Ultima oră