Prima cursă a trenului electric livrat de Alstom, de pe ruta București-Brașov, s-a terminat cu un eșec. Locomotiva e ținută în depou, după ce au apărut mai multe erori pe computerul de bord.
Cursa inaugurală a primului tren electric livrat de Alstom a fost finalizată cu succes. Însă, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcții, pe computerul de bord. Astfel, s-a decis să fie ținut în depou, anunță, joi, compania, potrivit Mediafax.
„Trenul este complet funcțional, dar dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice am decis să ținem trenul în depou, pentru a efectua activități suplimentare în vederea confirmării funcționalităților çi siguranței. În momentul de față, echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate. Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale”, se arată într-un comunicat transmis de Alstom.
Primul tren electric livrat de Alstom României ca parte a unui contract care prevede cumpărarea a 37 de rame electrice a circulat miercuri pe ruta București-Brașov.
Potrivit unui comunicat al companiei, rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream a fost alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.
Rama electrică este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h.
Sursa: Mediafax