Mai mulți sibieni susțin că autobuzul Tursib care circulă pe traseul 11 are întârzieri mari la primele ore ale dimineții. Călătorii spun că așteaptă chiar și câte o jumătate de oră în stațiile de autobuz.
Călătorii care folosesc traseul 11 al Tursib în intervalul orar 7-8 dimineața se confruntă cu întârzieri semnificative și autobuze supraaglomerate. O sibiancă a reclamat situația, descriind dificultățile întâmpinate în fiecare dimineață.
„Pe traseul 11 al Tursib, între 7 și 8 dimineața, autobuzele lipsesc aproape complet. Călătorii sunt nevoiți să aștepte chiar și 30 de minute, timp în care trec autobuze care se retrag la garaj. În schimb, autobuzele care vin înainte de ora 8 sunt supraaglomerate, iar întârzierile sau defectele sunt justificate doar pentru anumite curse. Schimbările recente de program sunt total neinspirate, iar situația creează mari dificultăți pentru călători, mai ales dimineața”, susține aceasta.
Tursib explică întârzierile
Compania Tursib a reacționat, oferind o explicație pentru întârzierile frecvente. „Ajustări de programe au fost făcute deja. Din păcate, autobuzele ajung cu întârziere din cauza traficului deosebit de aglomerat la orele dimineții.
Toate autobuzele circulă pe trasee în buclă. Așadar, când ajung la capăt de linie, reiau același traseu din nou, sau în unele cazuri, se încadrează pe un itinerariu nou. Din cauza traficului deosebit de aglomerat, întârzierile acumulate pe parcurs se păstrează și la reluarea buclei. De asemenea, trebuie să ținem cont de faptul că programele sunt întocmite după condiții de trafic normal, deoarece situațiile de aglomerări sunt imposibil de previzionat.
În sensul acesta, Tursib a pus la dispoziție aplicația mobilă SibiuBus care oferă posibilitatea urmării poziției autobuzelor în timp real. Aplicația poate fi descărcată gratuit din GooglePlay sau AppleStore”, a transmis purtătorul de cuvânt al companiei Tursib, Raluca Racz.