poșta română admite închiderea unor oficii poștale neprofitabile, dar nu iși reduce prezența în teritoriu
foto Arhivă

Poșta Română clarifică informațiile apărute în spațiul public.

poșta română admite închiderea unor oficii poștale neprofitabile, dar nu iși reduce prezența în teritoriu

În urma unor interpretări eronate apărute recent în spațiul public, Poșta Română face precizări referitoare la strategia sa de transformare și la viitorul rețelei sale teritoriale. Conform unui comunicat oficial, compania se află într-un proces continuu de adaptare la nevoile clienților și la tendințele internaționale din sectorul serviciilor poștale, iar închiderea oficiilor poștale nu reprezintă o prioritate.

De asemenea, Poșta Română subliniază că prezența sa pe teritoriul național a fost consolidată în ultimii ani, având în 2023 un salariat în fiecare unitate administrativ-teritorială (UAT) din România. Închiderea subunităților poștale este un proces continuu care a început acum 34 de ani, iar anual aproximativ 500 de oficii sunt închise, în timp ce multe altele sunt deschise.

CITEȘTE ȘI: Poșta Română vrea să închidă toate oficiile poștale

Directorul General al Poștei Române a subliniat că unele oficii poștale sunt neprofitabile, dar acest fenomen se întâlnește în toate companiile poștale din Europa. Compania va continua să își modernizeze și să își consolideze rețeaua de livrare „last-mile” (poștași, curieri și agenți), care include peste 11.000 de angajați. În plus, Poșta Română va transforma unele oferte dintr-o rețea mixtă într-o rețea PUDO (pick-up drop-off points) în regim propriu sau de franciză.

Compania insistă că reducerea numărului de oficii poștale va fi realizată treptat, prin ieșirea naturală a salariaților, și nu într-un mod abrupt, precum în alte țări europene. În acest context, Poșta Română va investi continuu în modernizarea subunităților urbane profitabile, care vor beneficia de adaptări pentru a răspunde cerințelor clienților.

Un obiectiv important pentru conducerea Poștei Române este asigurarea unui management performant și creșterea veniturilor companiei prin decizii economice corecte, care să sprijine reinvestirea acestora în transformarea companiei într-o structură adaptată viitorului.

Ultima oră