Cum să alegi cel mai potrivit tester pentru compresie motor? 3 recomandări

Atunci când vine vorba de întreținerea motorului unei mașini, un tester de compresie este esențial pentru a evalua starea cilindrilor și a diagnostica eventualele probleme. Fie că ești mecanic profesionist, fie că îți place să te ocupi singur de reparațiile mașinii tale, alegerea unui tester de compresie potrivit este esențială pentru a obține măsurători precise și fiabile. Vezi care sunt factorii cheie pe care trebuie să îi iei în considerare când selectezi un astfel de echipament, pentru a te ajuta să faci cea mai bună alegere pentru nevoile tale.

Cum să alegi cel mai potrivit tester pentru compresie motor? 3 recomandări

1. Tipul motorului   

Utilizarea testerului de compresie variază în funcție de tipul de motor. Procedura de testare a compresiei, interpretarea rezultatelor și utilizarea acestor rezultate pentru a identifica și rezolva problemele motorului diferă în funcție de caracteristicile fiecărui motor.

Astfel, motoarele pe benzină necesită un tester cu un interval de măsurare care se încadrează de obicei între 100 și 300 psi, în timp ce motoarele diesel, care operează la presiuni mai mari, pot necesita un tester capabil să măsoare până la 600 psi sau mai mult. Asigură-te că alegi un model care este specificat pentru tipul de motor pe care îl ai. De exemplu, pentru primul caz poți alege acest compresiometru pentru motoare pe benzină SelTech

De asemenea, tipurile de conectori diferă între motoarele pe benzină și cele diesel. Testerele pentru motoarele pe benzină utilizează, de obicei, adaptoare pentru bujii, în timp ce motoarele diesel folosesc adaptoare pentru injectoare. Verifică dacă testerul pe care îl alegi vine cu adaptoare corespunzătoare pentru a se potrivi cu sistemul motorului tău​. 

2. Intervalul de măsurare a presiunii

Intervalul de măsurare a presiunii reprezintă gama de valori în care un tester de compresie poate opera eficient și cu precizie. Acesta este exprimat de obicei în unități de măsură precum PSI (pound per square inch), BAR sau KPA (kilo pascal), în funcție de sistemul de măsurare utilizat. Așadar, pe lângă tipul de motor care influențează și el intervalul necesar pentru măsurarea presiunii pe care trebuie să îl ofere un astfel de echipament, ține cont și de alte detalii când alegi compresiometrul, cum ar fi precizia sa. 

Testerele pentru compresie motor ar trebui să ofere o precizie bună în intervalul specificat. Verifică specificațiile produsului și caută modele care au o marjă de eroare mică. Echipamentele de calitate superioară vor avea adesea un manometru calibrat corespunzător, garantând măsurători exacte.

Totodată, dacă intenționezi să folosești testerul în diverse condiții sau pe mai multe tipuri de vehicule, asigură-te că modelul ales poate să măsoare un interval de presiune variat și optează pentru un tester cu o gamă largă de măsurare. 

3. Accesoriile și compatibilitatea cu adaptoarele

Componentele suplimentare care însoțesc testerul pentru compresie motor și contribuie la o utilizare eficientă și precisă a acestuia. Accesoriile includ, dar nu se limitează la, adaptoare, tuburi de conectare și manometre. Acestea sunt fabricate din materiale rezistente, precum oțel inoxidabil și aliaje de aluminiu, care asigură durabilitatea și rezistența la uzură.     

Este esențial, însă, să verifici compatibilitatea testerului cu diferite adaptoare. Majoritatea testerelor de compresie motor de pe piață sunt compatibile cu o gamă largă de adaptoare, ceea ce le face versatile și adaptabile la diverse tipuri de motoare. Instalarea acestora este simplă, necesitând doar inserarea adaptorului în orificiul bujiei și conectarea acestuia la tester. Poți alege un tester pentru verificat etanșare compresie de la Quatros dacă ai nevoie de un echipament pentru motor cu bujii de 12 sau 14 mm.          

În ceea ce privește tuburile de conectare, acestea sunt flexibile și rezistente la presiuni ridicate. Manometrul, cu un diametru standard de 2.5 inchi, oferă o citire precisă a presiunii, facilitând diagnosticarea problemelor motorului.  

Ultima oră