peste 18.000 de sibieni au cărțile de identitate expirate. ce documente sunt necesare pentru eliberarea unui nou buletin

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu a atras atenția asupra unui număr semnificativ de adolescenți care nu au solicitat încă eliberarea primului act de identitate, la împlinirea vârstei de 14 ani. Potrivit unui raport recent, la sfârșitul lunii septembrie 2024, în județul Sibiu figurau 6.528 de tineri care nu au depus cerere pentru eliberarea actului de identitate.

Această situație poate crea dificultăți în procesul electoral, având în vedere apropierea alegerilor pentru Președintele României, Senat și Camera Deputaților, programate pentru luna noiembrie și decembrie 2024. Autoritățile recomandă adolescenților și părinților acestora să se adreseze serviciilor publice locale de evidență a persoanelor pentru a solicita eliberarea actului de identitate, astfel încât aceștia să poată participa la alegeri și să își îndeplinească obligațiile legale.

În acest context, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu reamintește că termenul legal pentru solicitarea unui act de identitate este la vârsta de 14 ani. În plus, este important ca cetățenii să evite aglomerațiile la ghișeele serviciilor de evidență a persoanelor, în perioada premergătoare alegerilor, recomandându-se accesarea platformelor de programare online sau telefonică, precum și verificarea programului de lucru al celor 21 de servicii publice comunitare locale din județ.

De asemenea, autoritățile subliniază importanța depunerii cererilor pentru eliberarea actului de identitate în timp util, având în vedere că termenul de soluționare a cererilor este de 30 de zile. În cazuri urgente, cetățenii pot solicita eliberarea actului într-un termen mai scurt, prin depunerea unei cereri motivate adresate șefului serviciului de evidență a persoanelor.

Ultima oră