Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Alstom România a oferit ultimele informații privind trenurile de metrou fabricate în Brazilia, în contextul colaborării cu Metrorex. Trenul „Giurgiu” a fost declarat operabil din punct de vedere tehnic, iar trenul „Sibiu” urmează să plece din Brazilia, după ce inginerii Metrorex au refuzat prerecepția inițială, în urma testelor desfășurate în America de Sud, scrie ziarul Gândul.

Potrivit reprezentanților Alstom, trenul „Giurgiu”, care se află în România din aprilie 2024, este complet funcțional. „Toate aspectele tehnice inerente fazei de testare au fost rezolvate, iar trenul este pregătit pentru rodajul de 10.000 de kilometri fără călători”, au declarat aceștia. Testele de validare au fost efectuate în colaborare cu Metrorex și Autoritatea Feroviară Română (AFER), iar certificarea mecanicilor de tren a fost finalizată. Următorul pas implică parcurgerea celor 500 de ture necesare pentru rodajul complet, desfășurate pe Magistrala 5.

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Trenul „Sibiu” – plecare din Brazilia după repetarea testelor

Trenul „Sibiu”, al cincilea din cele 13 garnituri contractate de Metrorex, urmează să fie supus unor noi teste în Brazilia, de această dată în prezența inginerilor Metrorex. După finalizarea testelor, trenul va pleca spre România, cu sosirea estimată pentru începutul lunii decembrie 2024, direct în Depoul Berceni. Această etapă vine după ce prerecepția inițială a trenului a fost respinsă.

Trenurile 3 și 4 – aproape de destinație

Din cele 13 trenuri comandate de Metrorex, până acum două sunt deja în România – „Giurgiu” și „Ilfov”. Trenul 3, „Teleorman”, a ajuns recent în țară și va fi mutat în Depoul Berceni în zilele următoare. Trenul 4, „Sălaj”, este programat să sosească la jumătatea lunii octombrie 2024.

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto) Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Livrările în 2024 și planuri pentru viitor

Anul acesta, Metrorex și Alstom au în plan să livreze 10 din cele 13 trenuri, toate destinate pentru operare pe Magistrala 5, care acoperă traseul Drumul Taberei. Introducerea noilor garnituri va permite îmbunătățirea frecvenței și confortului pentru pasageri.

Contractul semnat în 2020 între Metrorex și Alstom pentru achiziția celor 13 trenuri este evaluat la peste 100 de milioane de euro, cu o opțiune pentru suplimentarea cu încă 17 garnituri, ceea ce ar ridica valoarea totală a proiectului la 240 de milioane de euro.

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Specificațiile tehnice ale noilor trenuri Alstom

Noile trenuri sunt construite din oțel inoxidabil, având o lungime de 114 metri și o lățime de 3 metri, cu o capacitate totală de 1.200 de pasageri. Fiecare tren este compus din 6 vagoane, oferind 216 locuri dispuse longitudinal și două zone speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Garniturile sunt echipate cu aer condiționat, oferind un plus de confort pasagerilor.

Aceste trenuri moderne sunt un pas important pentru modernizarea infrastructurii de transport subteran din București și pentru a răspunde nevoilor în creștere ale pasagerilor.

Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto) Un metrou nou nouț, botezat cu numele Sibiu. Vine din Brazilia (foto)

Sursă foto: Gândul.ro

Ultima oră