Un român a sunat de peste 15.000 de ori la 112

Peste un milion și jumătate de apeluri realizate la numărul de urgență 112 în primele opt luni ale anului 2024 au fost efectuate de persoane care fie au sunat din greșeală, fie nu au comunicat nimic, fie au adus ofense operatorilor. Aceste apeluri nejustificate constituie mai mult de jumătate din cele aproximativ 2,7 milioane de apeluri non-urgente primite în această perioadă.

În același interval, au fost înregistrate 163.000 de apeluri abuzive, efectuate de persoane care au făcut glume sau au adresat injurii operatorilor. Aproape trei sferturi dintre apelanții abuzivi au fost adulți, scrie presa națională.

STS a raportat că, în total, în primele opt luni ale anului, operatorii au gestionat peste 6,7 milioane de apeluri. Cea mai mare parte a apelurilor non-urgente provine din manipularea greșită a telefonului sau din apelarea accidentală („pocket dial”). Utilizatorii sunt sfătuiți să fie atenți la utilizarea dispozitivelor și să informeze dacă un apel a fost efectuat din greșeală.

De asemenea, au existat apelanți abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume sau a adresa înjurături, irosind peste 50.000 de minute (880 de ore) care ar fi putut fi alocate realelor situații de urgență.

Un caz extrem a fost raportat în Iași, unde o persoană a apelat numărul de urgență de peste 15.000 de ori în ultimele 8 luni, echivalentul a 62 de apeluri pe zi. Aceasta a folosit o cartelă prepaid și a avut un comportament neadecvat față de operatori.

Legislația prevede amenzi pentru apelurile abuzive la 112, de până la 2.000 de lei, iar în cazul în care echipajele se deplasează și constată că alerta a fost falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Apelurile repetate abuzive pot atrage amenzi de la 4.000 de lei la 8.000 de lei.

„Este esențial să apelăm numărul 112 cu responsabilitate, doar în situații de urgență. Abuzurile pot avea consecințe grave și pot pune în pericol viețile celor care au nevoie cu adevărat de ajutor,” subliniază STS.

Ultima oră