Ministrul Educației confirmă că sute de școli din România se află în reabilitare cu o săptămână înainte de începerea noului an școlar

Începem anul școlar cu peste 800 de școli în proces de reabilitare, modernizare sau construcție, a anunțat marți ministrul Educației, Ligia Deca. Ea susține că a cerut ca spațiile în care vor învăța copiii să fie nu doar potrivite procesului educational, ci și sigure.

Ministrul Educației Ligia Deca a anunțat că marți a avut loc, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, o videoconferință în care s-a discutat despre stadiul pregăritirii școlilor.

„Începem anul școlar cu peste 800 de școli în proces de reabilitare, modernizare sau construcție. Un record ce arată nu doar creșterea implicării autorităților locale în viața școlii, ci și buna colaborare în comunitățile din țară! Am solicitat să se facă toate eforturile, la nivel local, pentru ca spațiile în care vor învăța copiii să fie nu doar potrivite procesului educational, ci și sigure”, a scris pe Facebook Ligia Deca, citează Mediafax.

Potrivit unui comunicat al MAI, în cadrul ședinței au fost discutate demersurile pentru punerea în aplicare a Planului național de combatere a violenței școlare. Scopul planului este asigurarea unui mediu sigur, primitor și de susținere pentru toți membrii comunității școlare la nivelul unităților de învățământ.

În anul școlar 2023-2024, peste 90% din totalul infracțiunilor s-au înregistrat în interiorul unităților școlare, iar restul în afara acestora.

„Școlile pot fi pregătite pentru a-și primi elevii doar printr-un efort comun, dar și un efort care presupune o colaborare între nivelul central, nivelul local și nivelul unităților de învățământ.(…) În ceea ce privește prevenirea situațiilor de violență școlară și trafic sau consum de droguri, este esențial ca tot ceea ce avem prevăzut în Planul Național de Combatere a Violenței Școlare să fie pus în practică. Este importantă siguranța elevilor, a cadrelor didactice în incinta școlii, dar și în imediata vecinătate, iar aici colaborarea cu prefecturile, inspectoratele de poliție, cu birourile de siguranță școlară și alte structuri abilitate este esențială.”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca.

Secretarul de stat în MAI, chestorul general de poliție Bogdan Despescu, a transmis prioritățile pentru perioada următoare: „În primul rând, actualizarea planurilor teritoriale, sub coordonarea prefecților, asigurarea unei prezențe la vedere a elementelor de dispozitiv și aici vorbim de forțele de ordine publică ale Poliției Române, Jandarmeriei, în corelare cu structurile de Poliție Locală, evaluarea permanentă a situației operative din zona unităților școlare, în vederea adoptării măsurilor necesare pentru asigurarea unui nivel optim de siguranță publică, verificarea la nivelul fiecărei unități de învățământ a registrului de evidență a activităților punctuale – am introdus acest registru pentru a avea o imagine exactă a activităților preventive desfășurate de toate structurile în cadrul unităților școlare – inițierea de demersuri pentru reactivarea grupurilor de acțiune, acele grupuri de acțiune constituite încă de anul trecut, cu participarea reprezentanților structurilor MAI, reprezentanților școlii, reprezentanților părinților și elevilor, pentru a identifica toată gama de probleme și a solicita sprijin autorităților. Astfel, să venim cu soluții rapide de intervenție pentru rezolvarea acelor probleme”.

El a subliniat importanța elaborării analizelor tactice pentru identificarea zonelor vulnerabile și asigurării unei prezențe active a efectivelor în perimetrul școlilor și pe traseele de deplasare, precum și luarea tuturor măsurilor preventive pentru ca elevii să se deplaseze și să se întoarcă acasă în siguranță.

Ultima oră