asteroidul „zburdalnic” cu nume românesc se apropie de pâmânt
Foto: arhivă. Sursa: Digi24

Descoperit în 2014 de programul EURONEAR, acest un asteroid a fost recent botezat cu un nume inspirat din celebra baladă românească. După zece ani de observații, care au confirmat orbita sa precisă, descoperitorii au decis să-l numească „Miorița”, în onoarea baladei omniprezente în examenele de limba română.

Adrian Sonka, astronom la Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din București, a făcut o postare pe pagina sa personală de Facebook în care a oferit detalii despre asteroidul „Miorița”.

„După ce că pe planetă există cam mult haos, iată că o nouă amenințare vine din cer: asteroidul Miorița! Asteroidul a fost descoperit în 2014 de programul EURONEAR, iar după 10 ani, timp în care ne-am asigurat că are o orbită bine determinată, i s-a ales un nume propus de descoperitori. Descoperitorii, membri ai programului de observații EURONEAR, au pus și alte nume pe cer, de obicei nume de astronomi vii sau morți, dar data aceasta au ales numele baladei care pică la cam toate examenele de limba română: Miorița”, a specificat astronomul.

Sunt șanse mici, dar NASA poate anunța în viitor o ciocnire între Miorița și planeta noastră

asteroidul „zburdalnic” cu nume românesc se apropie de pâmânt
Sursa Foto: https://www.facebook.com/adrian.sonka

Asteroidul (622577) Miorița este primul asteroid geointersector care primește un nume românesc, având o orbită care se apropie de cea a Pământului. Mai mult decât atât, „Miorița” nu se limitează la vecinătatea noastră, apropiindu-se uneori și de Venus și Marte, dovedindu-se un corp ceresc destul de „zburdalnic”.

„Amuzant este faptul că asteroidul (622577) Miorița este un asteroid geointersector, adică are o orbită care se apropie de cea a planetei noastre. Este primul asteroid geointersector care primește nume românesc. Miorița se apropie și de Venus, chiar mai mult decât de Pământ, iar uneori și de Marte. Este cam zburdalnic. Sunt șanse mici, dar putem spera, ca de la NASA în viitor să se anunțe că urmează o ciocnire între Miorița și planeta noastră”, mai zice Sonka.