Controale în cantinele și restaurantele din Sibiu după depistarea mai multor cazuri de toxiinfecție alimentară

O comisie formată din specialiști din diverse instituții va verifica cantinele și localurile publice din județul Sibiu, după ce au fost depistate mai multe cazuri de toxiinfecție alimentară cauzate de stafilococ auriu la evenimente care s-au petrecut în perioada 16-18 august. Controalele vor avea loc între 23 și 30 august.

Zeci de persoane care au participat la trei evenimente desfășurate între 16 și 18 august la Sala de evenimente Secret Garden din Cisnădie au prezentat stări de rău și au fost transportate la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară. Probele de laborator DSP au stabilit că patru persoane care lucrau în bucătăria unității, respectiv bucătarul șef și trei ajutoare, erau infectate cu stafilococ auriu. (Detalii aici)

În acest context, în urma notificărilor transmise de Direcția de Sănătate Publică Sibiu , Prefectura a emis Ordinul Prefectului nr. 374 din 22.08.2024. Acest ordin constituie o comisie mixtă de control, formată din specialiști din diverse instituții, pentru a preveni și combate riscurile la adresa sănătății și siguranței consumatorilor în localurile și cantinele din județul Sibiu.

„Având în vedere adresele transmise de Direcția de Sănătate Publică Sibiu, înregistrate cu nr. 14 779 din 20.08.2024, 11217 din 20.08.2024, 11320 din 21.08.2024 și 14 889 din 21.08.2024 privind îmbolnăvirea mai multor persoane care au participat la evenimente distincte organizate de un operator economic în perioada 16-18.08.2024, în scopul prevenirii și combaterii faptelor ce pot afecta viața, sănătatea și securitatea consumatorilor la cantine, localuri publice și localuri care organizează evenimente pe raza județului Sibiu, s-a emis Ordinul Prefectului nr. 374 din 22.08.2024 privind constituirea unei comisii mixte de control formată din specialiști din cadrul Instituției Prefectului Județul Sibiu, a Direcției de Sănătate Publică Sibiu, Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu, a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Sibiu și din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu.

Ordinul a fost emis în conformitate cu prevederile art.6 alin (1) pct.I, subpunct 1, lit.b) din Hotărârea Guvernului nr. 960/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare precum și având în vedere dispozițiile Ordinului Ministrului Afacerilor Interne nr. 138/2016 privind organizarea și executarea controalelor în MAI, cu modificările ulterioare precum și în baza art. 275 alin (1) din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ. Comisia mixtă de control va efectua activități de verificare și control în perioada 23.08.2024-30.08.2024, iar la finalul acestora, constatările și măsurile propuse vor fi cuprinse într-un raport de control”, a transmis Biroul de Presă al Prefecturii Sibiu.

Comisia va desfășura controale în perioada 23-30 august 2024, iar concluziile vor fi incluse într-un raport. La final, Prefectura Sibiu va emite un comunicat de presă cu detalii despre neregulile constatate și sancțiunile aplicate.

„În ceea ce privește comunicarea publică, Instituția Prefectului-Județul Sibiu prin purtătorul de cuvânt va transmite la finalul verificărilor un comunicat de presă cu  informațiile centralizate privind neregulile constatate și sancțiunile aplicate iar pentru o informare punctuală a opiniei publice cu privire la motivele și justificările privind amenzile/sancțiunile aplicate precum și măsurile ce vor fi dispuse în timpul realizării controalelor și termenele de rezolvare, avem rugămintea de a vă adresa direct instituțiilor care efectuează controalele, acestea urmând să vă răspundă, în termenul legal, conform propriilor proceduri. Ordinul Prefectului nr. 374 din 22.08.2024 poate fi consultat pe pagina de web a Instituției Prefectului județul”, s emai menționează în comunicatul de presă.

Ultima oră