WizzAir a fost amendată cu peste jumătate de milion de euro pentru că și-a înșelat clienții cu bilete scumpe
Sursa foto: Aeroportul Internațional Sibiu

Compania aeriană low-cost Wizz Air a fost sancționată cu o amendă de 770.000 de euro pentru practici de comunicare înșelătoare. Sancțiunea a fost impusă de Autoritatea pentru Concurență din Budapesta,

Anunțul cu privire la amendă a fost făcut sâmbătă de instituție pe site-ul său, potrivit Reuters citat de Adevărul.

Anunțul referitor la aplicarea unei amenzi a fost publicat sâmbătă de către instituție pe site-ul său oficial. Conform autorității, compania aeriană a păcălit clienții pentru a-i determina să achiziționeze bilete la prețuri mai mari. Autoritatea pentru concurență din Ungaria a subliniat că Wizz Air a încălcat principiul diligenței profesionale și a indus în eroare consumatorii prin modul în care și-a prezentat serviciul de check-in automat.

Conform susrei citate, amenda a fost aplicată după ce compania low-cost și-a revizuit în scădere previziunile privind profitul anual, la începutul săptămânii, după ce a înregistrat o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru, ca urmare a cheltuielilor generate de problemele cu motoarele Pratt & Whitney și de contractele unice de leasing pentru creșterea capacității.

Wizz Air, care folosește aeronave Airbus, a întâmpinat probleme cu motoarele Pratt & Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale fiind blocate la sol pentru verificări în această vară.

5,9 milioane de persoane au zburat în luna iulie cu Wizz Air, care are sediul în Marea Britanie. Gradul de ocupare al aeronavelor a fost de 93,8%, în condițiile în care compania a trebuit să renunțe la 1% din zborurile planificate din pricina unor întreruperi la nivel mondial.

Ultima oră