Sibiul, printre orașele în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicleta
foto: arhivă

În topul celor mai bine dezvoltate orașe în ceea ce privește pistele pentru biciclete, conform indexului T.R.A.I., se află Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). În contrast, Bucureștiul ocupă poziția 29 în clasament, cu un scor de 36,2, ceea ce reflectă o dezvoltare mai slabă a infrastructurii pentru bicicliști în capitală, notează Economedia.

Deși Bucureștiul se află în partea inferioară a clasamentului, datele privind utilizarea bicicletelor în capitală arată un grad de utilizare similar cu alte orașe din România. De asemenea, ponderea locuitorilor care ar folosi bicicleta mai des dacă ar exista mai multe piste este mai mare în București comparativ cu alte orașe.

Orașele în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente includ: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).

În ceea ce privește cartierele, primele cinci locuri sunt ocupate de Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2). Aceste cartiere beneficiază de o rețea extinsă de piste pentru biciclete.

La polul opus, cartierele cu cel mai mare grad de nemulțumire privind numărul de piste pentru biciclete sunt: Anda din Constanța (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4), Sălaj din București (9,6), Km 5 din Constanța (9,7) și Obor din Brăila (9,8).

Conform sondajului realizat de Storia, 36% dintre respondenții din București și 39% dintre cei din alte orașe nu folosesc niciodată bicicleta pentru deplasare. Întrebați dacă ar utiliza bicicleta mai des în cazul existenței unor piste suplimentare, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre cei din alte orașe au răspuns pozitiv.

Indexul T.R.A.I. oferă atât date obiective, preluate din surse precum Google Traffic, Google Places, Airly și Storia, cât și date subiective de la locuitorii cartierelor incluse în platformă. Indicatorul „Pistele pentru biciclete” reflectă cât de frecvent sunt întâlnite pistele pentru biciclete în cartierele și orașele analizate, cu un scor mai apropiat de 100 indicând o mai mare ușurință în deplasarea cu bicicleta.

Storia, platforma de imobiliare lansată de OLX, permite proprietarilor, agenților imobiliari și dezvoltatorilor să își prezinte ofertele.

Ultima oră