IPJ Sibiu își propune să achiziționeze o pereche de ochelari care simulează efectele consumului de droguri și să promoveze materiale privind riscurile asociate consumului de substanțe psihoactive pe panourile publicitare, în autobuzele și la festivalurile din județ. Măsurile fac parte dintr-o campanie antidrog și vor fi prezentate în cadrul ședinței Colegiului Prefectural.
Aproape 100 de activități antidrog în 3 luni la Sibiu
Potrivit unui raport privind activitățile informativ-preventive derulate la nivelul IPJ Sibiu în perioada martie – mai 2024, au avut loc 93 de activități în cadrul campaniei antidrog derulate de Compartimentul Analiză și Prevenire a Criminalității pe linia consumului și traficului de droguri.
Unul dintre cele mai importante proiecte din această perioadă a fost campania locală „Your Extraordinary Succes without Drugs” – „DA vieții fără droguri”. „Pe parcursul perioadei de implementare a campaniei au fost derulate 93 de activități informativ-preventive, totalizând 2.659 beneficiari, elevi, părinți, cadre didactice la nivelul unităților de învățământ din municipiul Sibiu.
În aceeași perioadă, la Sibiu au avut loc campania „Anul Tineretului” și conferința „Foamea de sens. Fără dependențe”, la care au luat parte 3.800 de adulți, elevi, părinți și profesori. De asemenea, la nivelul a 18 unități de învățământ, atât în mediul urban, cât și în mediul rural, au fost desfășurate activități pe aceeași linie.
Ochelari care simulează efectele drogurilor și campanii antidrog extinse
IPJ Sibiu atrage atenția în același raport că lucrătorii din cadrul structurilor care au desfășurat activități informative și de prevenire în această perioadă au întâmpinat mai multe dificultăți. „Se impune alocarea de materiale suport necesare derulării în bune condiții a activităților”, se arată în analiza ce va fi prezentată la Colegiul Prefectural.
Polițiștii spun că este nevoie să fie achiziționat un set de ochelari care simulează atât efectele consumului de droguri, cât și ale alcoolului. De asemenea, este nevoie să fie finanțate și realizare materiale audio-video privind conștientizarea populației asupra riscurilor asociate consumului de substanțe psihoactive care să fie promovate în social media, pe panourile publicitare, în mijloacele de transport în comun și pe suporturile optice folosite de organizatorii de evenimente în cadrul festivalurilor care atrag tineri.