O avarie în serviciile de cloud Microsoft la nivel global cauzează probleme semnificative în numeroase companii, inclusiv în sectoarele aerian, financiar, de media și alte industrii. În Spania, companii precum Aena și Repsol au fost afectate. Originea problemei se află într-o actualizare a unui program al companiei de securitate informatică Crowdstrike.

video
play-sharp-fill

Această actualizare a generat perturbări în companiile care utilizează sistemul de operare Windows în întreaga lume. Crowdstrike a comunicat că inginerii săi lucrează la rezolvarea problemei. Potrivit Downdetector, un site web care monitorizează întreruperile de servicii, de noaptea trecută s-au înregistrat creșteri bruște ale incidentelor pe diverse site-uri web, incluzând aplicații Microsoft precum Azure, platforma cloud care permite operațiunile a sute de companii.

Mulți utilizatori raportează că echipamentele lor au rămas blocate pe un ecran albastru, fără posibilitatea de a avansa. Inițial, problemele au fost detectate în Statele Unite, dar în câteva ore s-au răspândit global, afectând grav sectorul aeroportuar și companiile aeriene. Aena a anunțat că perturbările din sistemele sale ar putea cauza întârzieri în operativitatea obișnuită. Cu toate acestea, au menționat și că se iau măsuri manuale pentru a minimiza aceste întârzieri.

Sunt afectate

  • toate aeroporturile din Spania
  • aeroportul Berlin
  • aeroportul Sydney
  • aeroportul Edinbourgh din Marea Britanie
  • compania americană United Airlines
  • traficul feroviar din Marea Britanie
  • bursa de valori de la Londra
  • compania de comunicații Telstra Group din Australia

„Datorită unei defecțiuni în sistemul informatic, se produc perturbări în sistemele Aena și în aeroporturile din rețeaua din Spania, ceea ce ar putea provoca întârzieri. Lucrăm pentru a rezolva problema cât mai curând posibil”, a declarat un reprezentant al companiei ce administreaza aeroporturile spaniole, pentru elmundo.es. După acest avertisment, companii aeriene precum Vueling și Ryanair au informat că sunt afectate de aceleași probleme. Ryanair a recomandat pasagerilor să ajungă cu trei ore înainte la aeroport din cauza posibilelor întârzieri. În Statele Unite, problemele inițiale au dus chiar la anularea zborurilor în cazul companiei aeriene Frontier Airlines.

Ultima oră