Constructorul turc Makyol a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu emiterea acordului de mediu pentru organizarea de șantier a primelor două loturi ale Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș.
Solicitarea vizează loturile 2 (Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos) și 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus), ambele cu construcții provizorii, scrie ziarul Economedia.
Proiectarea pentru tronsonul 3 a început în 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 în 15 ianuarie 2024. Toate cele patru tronsoane, totalizând 68,04 km, au primit ordin de începere pentru fazele de proiectare, cu o durată de 12 luni. După finalizarea proiectelor tehnice, se va trece la execuția lucrărilor, care va dura 36 de luni, conform directorului CNAIR, Cristian Pistol.

Finanțarea pentru acest proiect este asigurată din Programul Transport. Proiectul prevede construirea a 7 noduri rutiere, 24 poduri peste autostradă, 63 poduri peste diverse obstacole, 3 poduri pe drumuri de legătură, 12 viaducte, 2 centre de întreținere și coordonare, 1 punct de sprijin și 4 spații de servicii.
Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor ca număr de kilometri de autostradă contractați în România, după UMB, cu toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte a autostrăzii A13 Sibiu – Brașov – Bacău.
Riscurile includ mobilizarea resurselor necesare pentru construcția simultană a celor aproape 70 de kilometri de autostradă, experiențele anterioare cu constructorii turci indicând performanțe mixte. Totuși, un singur constructor pe toate loturile poate asigura continuitatea și o mai bună organizare logistică, fără a depinde de evoluția lucrărilor vecine.