Dacia pierde 50.000 de euro pe săptămână din cauza lucrărilor de pe Valea Oltului

Lucrările de reparații pe Valea Oltului și la podul de la Giurgiu vor avea un impact devastator asupra producției și transportului Dacia, cu peste 750 de camioane săptămânal afectate, avertizează Mihai Bordeanu, managing director al Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România.

Închiderea circulației rutiere pe Valea Oltului pentru o lună, începând cu 8 iulie, va genera pierderi estimate la cel puțin 200.000 de euro pentru Dacia. În plus, lipsa autostrăzii între Sibiu și Pitești a provocat deja pierderi de zeci de milioane de euro pentru industria auto românească, scrie ZF.

Mihai Bordeanu a subliniat că Dacia nu a fost consultată în legătură cu perioada lucrărilor, iar impactul financiar este considerabil, inclusiv din cauza costurilor suplimentare cu combustibilul din cauza întârzierilor. Estimările preliminare indică pierderi de aproximativ 50.000 de euro pe săptămână.

Situația afectează nu doar Dacia, ci și întreaga industrie auto din România, inclusiv uzina Ford Otosan. Bordeanu a criticat modificările fiscale implementate brusc și fără consultare prealabilă, atât în România, cât și la nivel european, menționând că reglementările excesive pot compromite vânzările, exemplificând cu scăderea vânzărilor de Spring în Franța ca urmare a măsurilor legislative.

În ciuda provocărilor, Bordeanu a subliniat că uzina Dacia intră în remont în august, ceea ce poate aduce o ușoară alinare pentru situația actuală.

Această perioadă dificilă subliniază vulnerabilitatea industriei auto în fața infrastructurii deficitare și a deciziilor legislative neconsultate, evidențiind nevoia de planificare și coordonare în gestionarea proiectelor de infrastructură critică pentru economia națională.

Ultima oră