Oamenii de afaceri din România spun că „nota de plată” pentru închiderea circulației pe Valea Oltului va fi suportată de transportatori, companii și turiști
foto: arhivă

Oamenii de afaceri din România critică decizia autorităților de a închide circulația pe Valea Oltului. Fundația Romanian Business Leaders (RBL) consideră că „nota de plată” va fi achitată de transportatori, companii și turiști. 

Valea Oltului este o cale rutieră de interes regional și strategic, iar deciziile strategice nu pot fi luate și comunicate ad-hoc, susțin reprezentanții RDL, care critică măsură luată de autorități din scurt, notează Agerpres. 

Potrivit sursei citate, nota de plată pentru decizia luată în pripă de închidere a circulaţiei rutiere pe Valea Oltului va fi suportată de transportatori, companii, afaceri locale şi turişti.

„Deciziile strategice nu pot fi luate şi comunicate ad-hoc, fără a da timpul necesar, mediului privat şi cetăţenilor, să se pregătească pentru impactul unor astfel de măsuri. Valea Oltului reprezintă o cale rutieră de interes regional şi strategic, unde avem nevoie de infrastructură rutieră de mare viteză, cât şi de lucrări de întreţinere pentru aceasta, dar considerăm că modul în care a fost luată şi comunicată această decizie, fără consultarea celor afectaţi şi fără a oferi imediat soluţii remediale, reflectă un dialog şubred, nicidecum un parteneriat între decidenţii politici şi companiile private din România”, se arată într-un comunicat al organizaţiei.

Subliniind că siguranţa rutieră trebuie să primeze, RBL arată, însă, că blocarea unei artere importante doar pentru o etapă preliminară a autostrăzii Piteşti – Sibiu trebuie să fie însoţită, neapărat, şi de o strategie care să prezinte alternativele pentru o execuţie de calitate şi fără presiune a unei astfel de măsuri.

„Nota de plată pentru această decizie luată în pripă, va fi suportată de: transportatori – sunt nevoiţi, brusc, să calculeze noi rute mult mai lungi care implică automat timpi mai mari de condus, costuri crescute cu resursa umană, costuri crescute pentru consumul de combustibil şi chiar pentru marfa transportată; companiile din diverse sectoare cheie pentru economie – Valea Oltului reprezintă o cale rutieră strategică pentru industria automotive din România, pentru comerţul cu produse alimentare refrigerate şi congelate (principalele depozite logistice care alimentează operatorii la nivel naţional sunt în Turda, Bucureşti, Ploieşti şi Constanţa), pentru industria prelucrătoare şi nu numai”, se precizează în comunicat.

Totodată, vor avea de suferit afacerile locale, de la cele care activează în turism, industria agricolă, industria organizării de evenimente şi multe altele care trebuie să găsească, peste noapte, planuri de rezervă care să le asigure continuitatea afacerii. Vor fi afectaţi, de asemenea, şi locuitorii din zonele deservite de Valea Oltului având în vedere accesul restricţionat sau limitat, în cel mai bun caz, la serviciile de urgenţă şi la mobilitatea pentru deplasările personale sau în interes profesional.

În plus, potrivit RBL, măsura va avea consecinţe şi asupra turiştilor care îţi plănuiseră pentru vara aceasta concedii în zonă sau care aveau de gând să tranziteze Valea Oltului pentru a se deplasa în vacanţă.

Circulația va fi închisă pe Valea Oltului, în perioada 8 iulie – 9 august, pe perioada zilei, pentru efectuarea de lucrări la viitoarea autostradă Sibiu-Pitești.

Sursa: Agerpres

Ultima oră