ministrul transporturilor desființează propunerile făcute de asociația pro infrastructură: „nu au construit în viața lor nici măcar un kilometru de autostradă”

Asociația Pro Infrastructură a propus construirea unui pod de legătura cu celălalt mal al râului pentru a nu fie nevoie ca circulația să fie închisă pe Valea Oltului. Ministrul Transporturilor a desființat însă propunerea, spunând că ar dura câțiva ani ca acel pod să fie gata. 

Valea Oltului se va închide, în perioada 8 iulie – 9 august, între kilometri 242+600 și 250+000, în intervalul orar 06:00 – 20:00, pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7. 

Citește și: Cursele autocarelor pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea, date peste cap de închiderea Văii Oltului 

Decizia i-a pus în dificultate pe navetiștii care lucrează în Sibiu, pe localnici, pe transportatori, dar și pe cei care plănuiau să meargă în vacanță. În urma anunțului făcut de Ministerul Transporturilor, Asociația Pro Infrastructură a venit cu câteva soluții pentru a nu crea disconfort românilor. Una dintre ele se referea la construirea unui pod de legătură cu celălalt mal al Oltului pentru devierea traficului. 

Citește și: Asociația Pro Infrastructură cere devierea traficului pe celălalt mal al Oltului 

Aflat vineri la Boița, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că ar dura prea mult construcția unui astfel de pod și că teremenele pentru realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești s-ar prelungi. 

„Am mai văzut anumite opinii cum că ar fi trebuit să închidem două zile sau trei zile și două să fie deschis traficul. Asta ar însemna că n-ar dura o lună, ar dura trei luni lucrările. După aceea au venit niște domni care nu au construit în viața lor nici măcar un kilometru de autostradă și au spus că ar trebui să facem un pod, să folosim un drum forestier. Scuzați-mă, păi ca să construim un pod peste Olt în acest moment, ca să folosim un drum forestier, eu zic că ne ia ceva ani. Vrem sau nu vrem să facem autostrada? Mi-am asumat împreună cu echipa mea aceste termene. Orice ieșire din aceste termene înseamnă cu un an în execuția acestei autostrăzi, iar dacă începem în primăvara următoare ar însemna penalități de vreo 800 de mii de lei dacă nu mă înșel. Despre asta este vorba, asta nu înseamnă că nu suntem deschiși la orice propuneri constructive. Am fost deschiși în aceste săptămâni la orice propuneri care să reducă acest disconfort în trafic, dar să știți că punctul meu de vedere ca ministru este că construcția de autostrăzi în România nu este negociabilă”, a spus ministrul Transporturilor, aflat vineri la Boița. 

Ultima oră