Asociația Pro Infrastructură cere suplimentarea trenurilor pe Valea Oltului și devierea traficului pe celălalt mal în perioada în care drumul este închis

Valea Oltului se va închide în perioada 8 iulie – 9 august, pe timpul zilei, pentru efectuarea unor lucrări de defrișare în vederea construirii autostrăzii Sibiu – Pitești. În acest context, Asociația Pro Infrastructură cere suplimentarea trenurilor pe această rută, cât și deschiderea traficului pe calea ferată de pe celălalt mal al Oltului. 

Asociația Pro Infrastructură cere suplimentarea trenurilor pe Valea Oltului și devierea traficului pe celălalt mal în perioada în care drumul este închis

Ministrul Transporturilor a confirmat, miercuri, că Valea Oltului se va închide complet în timpul zilei, timp de o lună, pentru efectuarea unor defrișări pe viitoarea autostradă care va lega Sibiul de Pitești. Măsura i-a revoltat și i-a pus în dificultate pe cei care făceau naveta între Râmnicu Vâlcea și Sibiu, pe localnici, pe transportatori, cât și pe cei care plănuiau să meargă în vacanță. 

Asociația Pro Infrastructură a cerut Ministerului Transporturilor să pregătească calea ferată, să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni – Sibiu și să deschidă calea ferată de pe celălalt mal al Oltului. Asociația sugerează că există soluții pentru a nu închide traficul rutier, și anume devierea traficului pe celălalt mal prin amenajarea unui pod. 

„Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.

Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată. Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.

Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR). 

(…) Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi”, scriu reprezentanții Asociației Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.

Ultima oră