Inspectoratul Școlar investighează situația unui elev cu nevoi speciale, lăsat repetent la școala din Veștem. Potrivit spuselor tatălui, elevul din clasa a doua, David Horvat, ar fi fost și agresat și jignit de alți colegi, însă directorul școlii relatează lucrurile într-un mod diferit.
Tatăl unui băiat cu nevoi speciale a susținut zilele trecute că elevul a fost marginalizat, hărțuit de colegi și lăsat repetent în clasa a doua de învățător. În schimb, conducerea școlii vine cu un alt punct de vedere la situația lui David, el fiind cel care îi jignea pe colegi. Mai mult, tatăl elevului s-a ales cu dosar penal pentru că a înjurat și amenințat un profesor.
„Referitor la acuzația părintelui de bullying și marginalizare a copilului, precizăm faptul că elevul are un comportament neadecvat și agresiv față de colegii săi, pe care i-a lovit, scuipat și înjurat în nenumărate cazuri. Mai mult decât atât, domnului Marian Horvat, tatăl lui David, i s-a întocmit plângere penală pentru comportamentul violent al fiului său la școală, de către părintele unui alt copil, precum și din partea unui cadru didactic pentru limbaj vulgar și amenințări din partea părintelui. Menționăm că reacția colegilor față de David provine tocmai din comportamentul lui agresiv față de aceștia”, au transmis reprezentanții Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazu” Șelimbăr.
Citește și: Inspectoratul Școlar investighează situația unui elev cu nevoi speciale, lăsat repetent la școala din Veștem
„Nu a mai fost posibila elaborarea si aplicarea unui curriculum adaptat”
Cât despre faptul că elevul a rămas repetent în clasa a doua, chiar dacă acesta are certificat CES, reprezentanții școlii amintesc faptul că programul de intervenție personalizat se întocmește la începutul anului școlar și se implementează pe parcursul anului școlar în curs.
Elevul David Horvat a dobândit Certificatul de orientare școlară și profesională pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, emis de CJRAE Sibiu, la data de 23 aprilie și înregistrat la unitatea de învățământ în data de 8 mai, ceea ce înseamnă că a fost imposibil adaptarea materiei pentru acesta.
„Ținând cont de faptul că în perioada 13 – 16 mai 2024 s-au desfășurat probele de evaluare a competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, moment în care materia de la disciplinele Comunicare în limba română și Matematică și Explorarea mediului a fost parcurs în totalitate de către domnul învățător împreună cu elevii clasei a II-a, nu a mai fost posibilă elaborarea și aplicarea unui curriculum adaptat pentru elevul David Horvat”, au transmis reprezentanții școlii.
Mai mult, până la momentul înregistrării Certificatului CES în școală, elevul a fost evaluat, acordându-i-se aproximativ 78,4% dintre calificativele atribuite pe parcursul întregului an școlar.
Referitor la acuzația familiei Horvat la adresa conducerii școlii referitoare la „refuzul” de a-l ajuta cu o soluție la problema copilului cu CES, reprezentanții școlii susțin că de la data înregistrării Certificatului CES în școală, părintele nu a făcut nici o solicitare verbală sau scrisă pentru a i se oferi sprijin în acest sens.