cum se depune online o cerere pentru eliberarea cărții de identitate la sibiu

Depunerea documentelor pentru eliberarea actelor de identitate se realizează, în prezent, exclusiv online, în baza programărilor de pe pagina de internet a Primăriei Munnicipiului Sibiu, www.sibiu.ro, secțiunea  Programare online Evidenţa Persoanelor.

Odată accesată aplicaţia , se deschide o fereastră în care poată fi selectată ziua şi ora, sub forma unor câmpuri de culoare verde, pentru ca persoanele interesate, fie de eliberarea unei cărţi de identitate la 14 sau 18 ani,fie de schimbarea cărţii de identitate expirate să poată efectua programarea.

Programul şi documentele necesare eliberării unei cărţi de identitate

La sediul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu  din municipiul Sibiu, B-dul Victoriei, nr.1-3, ghiseu camera P44 parter, cetăţenii programaţi au la dispoziţie 2 ghişee destinate preluării ulterioare a documentelor necesare: cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată în prezența lucrătorului S.P.C.E.P.; actul de identitate; certificatul de naștere, original; certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original; certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original; certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate; extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Orarul de lucru cu publicul, potrivit căruia, după programarea online, persoanele se pot prezenta la ghişeu este următorul:

Luni Ghiseul 1: 08:30-15:00 Ghiseul 2: 08:30-15:00
Marti Ghiseul 1: 08:30-15:00 Ghiseul 2: 08:30-15:00
Miercuri Ghiseul 1: 08:30-17:00 Ghiseul 2: 10:00-14:00
Joi Ghiseul 1: 08:30-15:00 Ghiseul 2: 08:30-15:00
Vineri Ghiseul 1: 08:30-12:00 Ghiseul 2: 08:30-12:00

La nivelul județului Sibiu, la finalul lunii februarie a anului 2024, înaintea alegerilor, în Registrul național pentru evidența persoanelor, figurau 18.630 sibieni posesori de acte de identitate cu termenul de valabilitate expirat.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu invită cetățenii aflați în această situație să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea actelor de identitate, după cum anunţă instituţia pe site-ul său.

D.J.E.P.Sibiu  include 21 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale municipiilor – Sibiu și Mediaș, ale oraşelor – Agnita, Avrig, Cisnădie, Copșa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Săliște, Tălmaciu şi ale comunelor – Axente Sever, Bazna, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Șura Mare, Șura Mică și Turnu Roşu, operaționale, în prezent, la nivelul judeţului Sibiu.

Și la vecinii din Făgăraş dispar bonurile de ordine pentru depunerea documentelor de la 1 iulie

La rândul său, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) Făgăraș anunță că, începând cu aceeaşi dată, nu vor mai fi eliberate bonuri de ordine la sediul instituției, astfel că toate programările pentru  eliberarea actelor de identitate   se vor face exclusiv online, în avans, pe pagina  dedicată a Primăriei Făgăraș.

Ziua de luni, când se eliberau bonuri de ordine, se transformă în zi cu programări exclusiv on-line”, după cum anunţă pe site-ul său SPCLEP Făgăraș.

După programarea on-line, documentele se depun la sediul SPCLEP Făgăraș, din str. Republicii nr. 6 (fosta Fundație Negru Vodă), mai anunţă instituţia.

Ultima oră