Românii sunt mult mai atenți la modul în care își cheltuiesc banii. Mai mult decât atât, îngrijorați de condițiile economice din ultima perioadă, caută siguranța prin investiții. Acest aspect poate fi remarcat nu doar în rândurile celor cu venituri mari, ci și printre cei care au un buget mediu.
Românii sunt tot mai mult atrași de obiectele de colecție. Reprezentanții consignațiilor au observat că numărul persoanelor care aleg să cumpere aur a crescut cu 70-80% de la începutul acestui an. Se observă un apetit crescut pentru aur, iar printre preferate sunt bijuteriile în detrimentul lingourilor. Acest lucru poate fi explicat de lipsa educației financiare, cumpărătorii de aur fiind, în general, persoane cu studii primare și medii. Tot aici mai trebuie specificat ca s-au dublat sumele cheltuite pe bijuteriile din aur. Această creștere rezultă din majorarea prețului aurului, dar și din randamentul obținut prin investiția în aur care atrage tot mai mulți clienți în detrimentul depozitelor bancare.
Obiectele de colecție, la mare căutare
În ultimul an putem vorbi despre o creștere substanțială a numărului de clienți care preferă obiectele care se încadrează în această categorie și antichitățile. Acest aspect poate fi remarcat mai ales în rândurile populației tinere și a celor cu studii superioare. Cea mai mare creștere este observată în rândul colecționarilor de monede.
Tot în ultima perioadă se evidențiază un apetit mai mare și pentru artă, doar ca în acest sector asistăm la o diminuare a prețurilor față de anii precedenți cu 30-40% și o creștere a cererii pentru artiști consacrați în detrimentul obiectelor decorative sau semnate de nume mai puțin cunoscute. Și ceasurile produse de branduri recunoscute internațional câștigă tot mai mult teren in preferințele românilor care au venituri peste medie. La acest capitol s-a înregistrat un număr mai mare de solicitări venite din partea colecționarilor comparativ cu perioada anterioară, iar acest trend este unul ascendent.
Românii preferă să vândă, în loc să amaneteze
Comportamentul clienților a schimbat și sectorul serviciilor de amanet. Numărul celor care prefera să vândă în loc să amaneteze a crescut cu aproximativ 30%. Totodată poate fi observată și o creștere cu 50% a numărului de clienți cu venituri medii.
În ceea ce privește ponderea obiectelor tranzacționate prin intermediul magazinelor care oferă servicii de amanet, consignatie și vânzare, pe primul loc se află electronicele și bijuteriile, urmate de electrocasnice și autoturisme. O creștere spectaculoasă s-a înregistrat pe segmentul de antichități, obiecte de artă și colecționabile în general. ”Vorbim despre o creștere a presiunilor financiare care au început să-i afecteze și pe cei cu venituri medii nu doar pe cei cu venituri mici și o cerere crescută de lichiditate în piață, pe de o parte. Pe de altă parte observăm o creștere a vânzării de aur și obiecte de valoare, incluzând aici tot ce ține de zona de obiecte colecționabile. Ca și trăsătură generală remarcăm precauția consumatorilor și siguranța căutată prin investiții. Prețul mic rămâne determinant în luarea deciziei de cumpărare chiar dacă acest lucru presupune de cele mai multe ori alegerea unui produs de o calitate inferioară,” a declarat Liviu Andrei, manager al Liquid Money – Așii Amanetului.
Pe sibienii de la Liquid Money – Așii Amanetului îi puteți urmării la „Vânătorii de comori: România”, de pe HISTORY Channel.