Asocierea ACTIV Proiectare Infrastructură S.R.L. (Leader) și EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi, unul dintre ofertanți, a depus o contestație privind supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, scrie portalul de știri Economedia.
Contestația vizează o solicitare de clarificare transmisă de CNAIR în mai, în etapa de evaluare a procedurii de achiziție, referitoare la existența anterioară a unor relații comerciale între o societate terță, asocierea API, și unul dintre membrii asocierii care formează antreprenorul contractat să proiecteze și să execute lotul de autostradă.
Asocierea cere anularea solicitării de clarificare și obligarea CNAIR să continue evaluarea ofertei sale, susținând că solicitarea nu este justificată și nu reprezintă un conflict de interese.
CNAIR a primit trei oferte pentru contractul de supervizare a lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Licitația a fost deblocată la începutul lunii, după ce consultanții au depus numeroase solicitări de clarificare. Vineri, 15 martie, la termenul-limită, au depus oferte următoarele firme:
- TPF INGINERIE SRL (ofertant unic),
- Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader), S INFRA TENDER S.R.L., BOTEK,
- Asocierea ACTIV Proiectare Infrastructură S.R.L. (Leader), EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi.
Lotul 3 Cornetu – Tigveni este cel mai lung dintre cele cinci loturi ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, având cele mai multe structuri și cel mai lung tunel, la Poiana (1700 metri). WeBuild a început lucrările pregătitoare (defrișări, organizare de șantier). Lucrările efective vor începe fără un consultant de specialitate, deoarece procedura de achiziție pentru supervizor nu se poate finaliza cu semnarea contractului mai devreme de sfârșitul verii (în absența contestațiilor). Conform datelor oficiale, WeBuild are termen până la 15 aprilie pentru depunerea Proiectului Tehnic pentru Autorizația de Construire, conform Economedia. Pentru lotul 2 Boița – Cornetu (31 km), cel mai dificil lot de pe A1, CNAIR a semnat un contract de supervizare cu IRD Engineering pentru 106 milioane lei.
Contractul a fost suspendat deoarece proiectanții interesați au depus 28 de clarificări, iar CNAIR a publicat răspunsurile la întrebările consultanților interesați. Din totalul de 100 de puncte, CNAIR a stabilit criteriile astfel: 30% prețul ofertei, 10% experiența coordonatorului de contract (direct proporțional), 8% experiența inginerului pentru tuneluri (invers proporțional), 5% experiența inginerului pentru poduri (invers proporțional).
Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor este 12 iunie 2024.