Cele două loturi de munte din Autostrada A1 Sibiu-Pitești vor avea întârzieri semnificative, conform informațiilor prezentate de autorități la întâlnirea de monitorizare a programului de finanțare. Asociația Pro-Infrastructura, care urmărește progresul proiectelor, afirmă că autoritățile nu îi sancționează pe constructorii turci și italieni responsabili de aceste segmente, în ciuda depășirii termenelor de proiectare, notează ziarul de știri Ziare.com
Ministerul Transporturilor, prin care sunt finanțate integral cele două secțiuni ale Autostrăzii A1, și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au prezentat termenele actualizate pentru finalizarea lucrărilor. Asociația Pro-Infrastructura a publicat joi, 30 mai, o poză cu noile informații.
„Ambele loturi de munte ale autostrăzii au termenele de proiectare depășite, dar CNAIR nu pare că se grăbește să-i tragă de mânecă pe antreprenori”, au scris reprezentanții asociației pe Facebook.
Pentru Secțiunea 3, între Cornetu, județul Vâlcea, și Tigveni, județul Argeș, termenul de proiectare ar fi trebuit să expire în februarie 2024. Totuși, reprezentanții companiei naționale au anunțat un nou termen, în decembrie 2024. Compania italiană WeBuild SpA a câștigat licitația pentru această secțiune, valoarea proiectului fiind de 5,3 miliarde de lei, fără TVA. Conform hărții proiectelor de infrastructură publicate de CNAIR, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 1 februarie 2023, iar perioada de proiectare era de 12 luni. Execuția lucrărilor are un termen de trei ani și nouă luni.
Asociația Pro-Infrastructura subliniază, de asemenea, întârzieri la Secțiunea 2, dintre Boița, județul Sibiu și Cornetu. Companiile turcești MAPA INSAAT VE TICARET AS și CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET AS sunt responsabile pentru această secțiune. Data începerii lucrărilor, publicată de CNAIR, este 1 iulie 2022, iar durata de proiectare este de 18 luni, ceea ce înseamnă că aceasta trebuia să fie finalizată în decembrie 2023. Lucrările de execuție ar trebui să dureze patru ani și două luni, conform contractului. Valoarea contractului este de 4,25 miliarde de lei, fără TVA.