Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit șapte oferte de la companii de consultanță pentru contractul de supervizare a lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș, informează Economedia.
Toate cele patru loturi ale secțiunii Sibiu-Făgăraș, cu o lungime totală de 68 de kilometri, au contracte de proiectare și execuție semnate cu firma turcească Makyol. Proiectele sunt în prezent în faza de proiectare, iar lucrările pregătitoare sunt estimate să înceapă în această toamnă.
Lotul 2, Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos, are o lungime de 20 de kilometri și va include 25 de poduri și viaducte. Cele mai lungi dintre acestea vor fi podul peste râul Avrig și DJ 105 F (420 de metri) și viaductul peste Valea Dincota (403 metri), potrivit documentației consultate de Economedia. Valoarea contractului de supervizare este estimată între 48 și 57 de milioane de lei, iar durata totală a contractului este de 182 de luni, dintre care 124 de luni corespund perioadei de garanție.
Atribuirea contractului de supervizare este o etapă importantă pentru finalizarea Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, un proiect crucial pentru infrastructura rutieră din România. Finalizarea proiectului va facilita traficul și va impulsiona economia regiunii.
1. Ofertant unic : IRD ENGINEERING,
2. Ofertant unic : PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI,
3. Asociere : Italconsult S.p.A. (Leader),K-BOX CONSTRUCTION DESIGN,
4. Asociere : CONSITRANS (Leader),GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL,
5. Asociere : SEPTEMBRIE CONSULTING (Leader),PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES, S.A.,
6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,BOTEK,
7. Asociere : TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader),ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L.,
Loturile 1 și 2
CNAIR a emis ordinul pentru începerea etapei de proeictare cu data de 26 februarie 2024 (detalii aici), însă Makyol începuse în avans forajele geotehnice. Pentru Lotul 1, pe 9 aprilie au fost depuse 5 oferte pentru supervizare de la proiectanți.
Lotul 3
Arpașu de Jos (DN 1)- Sâmbăta de Sus (18 km. lungime) are ordin pentru proiectare dat începând cu octombrie 2023. Pe 4 aprilie au fost depuse 4 oferte de la proiectanți pentru dirigenție de șantier. Evaluarea ofertelor este estimată pentru începutul lunii iulie. Dacă se depun contestații este puțin probabil ca lucrările să înceapă la toamnă cu supervizor independent.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe care trebuie să -l predea până la finalul anului (contract întârziat). Pentru proiectarea preliminară a Autostrăzii Brașov-Bacău (A13) contractul va fi semnat cu Consitrans.