direcția județeană de evidență a persoanelor sibiu sprijină digitalizarea serviciilor de stare civilă din județ: certificatele de naștere și cele de deces se pot obține electronic în sibiu și mediaș

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu (D.J.E.P. Sibiu), instituție publică aflată sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu, sprijină serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Sibiu, precum și primăriile unităților administrativ-teritoriale acolo unde nu au fost constituite astfel de servicii, în vederea implementării proiectului de informatizare a activității specifice stării civile.

Astfel, pe parcursul ultimelor două luni, ofițerii de stare civilă din județul Sibiu au fost instruiți la sediul D.J.E.P. Sibiu, de pe strada Câmpului nr.14, cu privire la fluxurile care se derulează în cadrul Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, (SIIEASC), sistem prin intermediul căruia se înregistrează în format digital actele de stare civilă. În prezent, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu asigură atât prezența fizică la sediul serviciilor de profil la începutul utilizării aplicației informatice, cât și îndrumări de specialitate în cazul în care sunt sesizate dificultăți în procesul de înregistrare și întocmire a actelor de stare civilă, și nu numai.

În acest context, din luna mai 2024, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale municipiilor Sibiu și Mediaș au început să înregistreze acte de naștere și de deces în sistemul electronic menționat, inclusiv acte de naștere/deces prin transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de deces eliberate de autoritățile străine, respectiv au eliberat certificate de naștere și de deces, tipizate sau în format electronic, în funcție de opțiunea cetățenilor.

În următoarea perioadă, serviciile de evidență a persoanelor din cele 9 orașe ale județului Sibiu (Agnita, Avrig, Cisnădie, Copșa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Săliște, Tălmaciu) vor iniția și derula, treptat, aceleași operațiuni de înregistrare electronică a actelor de naștere și deces.

În plus, până spre finalul lunii septembrie 2024, vor fi emise în sistem digitizat și certificatele de căsătorie și a cele de divorț.

Relevant de menționat este faptul că certificatele de stare civilă eliberate anterior, în baza normelor legale în vigoare la acea vreme, sunt și rămân valabile.

Ultima oră