primul tunel important de pe autostrada sibiu pitești săpat în proporție de aproape 50 la sută
foto Economica

Constructorul Porr Construct a finalizat săparea a 1.095 de metri din totalul de 2.700 (aproximativ 40%) pentru primul tunel veritabil de autostradă din România, în cadrul proiectului Autostrăzii Sibiu – Pitești. Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș au atins un progres de 30%.

CNAIR a furnizat detalii suplimentare pe pagina sa de Facebook: „Pe șantierul secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, au fost săpați 1.095 de metri la tunelul de la dealul Momaia: 625 de metri în galeria dreaptă (denumită Daniela) și 470 de metri în galeria stângă (denumită Alina)”, informează portalul de știri Economica.net

Progresul lucrărilor indică că tunelul ar putea fi complet săpat până în primăvara anului 2025, conform estimărilor făcute în februarie de către compania cu acționariat austriac. Acest tunel, având o lungime totală de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii), reprezintă o lucrare semnificativă în infrastructura rutieră a țării, realizată de către PORR România în colaborare cu divizii specializate din cadrul grupului.

În octombrie 2023, Porr a organizat o ceremonie pentru marcarea începutului oficial al lucrărilor la Tunelul Momaia de pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, reprezentând primul tunel veritabil de autostradă din România. Cele două galerii ale tunelului au primit denumiri – „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate din România.

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, cu o lungime de aproape 10 km, va include 13 lucrări de artă, printre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. De asemenea, această secțiune va cuprinde construcția unui nod rutier la Țigveni, realizând astfel conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Ultima oră