selective focus photography of person using iphone x
Photo by Kerde Severin on Pexels.com

Social media a apărut relativ recent în vieţile noastre, însă impactul ei se resimte asupra modului în care trăim, muncim, ne relaxăm sau comunicăm. Oricare dintre noi poate folosi social media pentru a-şi exprima părerile, pentru a face recomandări sau pentru a expune teme pe care le consideră importante. De fapt, asta e ceea ce face reţelele sociale minunate, fiecare îşi poate găsi locul.

Dacă vrei să foloseşti social media în scop profesional, fie pentru a începe o afacere, fie pentru a te promova, trebuie să ştii care sunt cele mai importante reguli. Află-le mai jos şi aplică-le în călătoria ta:

Postează cu sens

Postările pe social media trebuie să trezească emoţia, interesul sau curiozitatea utilizatorilor, de aceea este foarte important să ai un plan când vine vorba de contul tău. Să postezi cu sens înseamnă să creezi conţinut relevant pentru obiectivele tale.

Spre exemplu, dacă îţi doreşti să creezi o pagină de TikTok despre restaurante, cafenele şi locuri cool de ieşit, nu ai avea de ce să incluzi postări despre maşini pe pagina ta. Desigur, există şi excepţii, însă atunci când eşti la început, este de preferat să te concentrezi pe cel mult una sau două nişe, care să fie apropiate.

Încearcă să dai un sens fiecărei postari pe care o faci, indiferent că este foto, video sau text. Mai exact să aduci un plus de valoare utilizatorilor prin conţinutul tău.

Ţinteşte către formarea unei comunităţi

Social media este mai mult decât postari, vânzări, reclame sau sfaturi. Reţelele sociale ajuta la formarea de comunităţi, lucru mult mai preţios decât numărul de followers sau popularitatea.

Când îţi doreşti să îţi creezi propriul brand în social media sau să promovezi anumite servicii ori produse, nu scapa din vedere ideea de comunitate. Primul tău ţel ar trebui să fie să atragi oameni interesaţi de ceea ce ai de spus şi de arătat, cărora să le oferi un plus de valoare cu ajutorul conţinutului tău. Când te gândeşti la oamenii care te urmăresc sau care ţi-ai dori să te urmărească, nu îi privi ca pe nişte cifre. Mai degrabă, oferă-le acelaşi respect şi acelaşi nivel de sinceritate care l-ai oferi şi prietenilor tăi.

Ia în considerare detaliile tehnice

Tehnologia a avansat din ce în ce mai mult în ultimii ani, iar asta a impactat direct şi modul în care funcţionează social media. Deşi reţelele sociale au la baza creativitatea, este greu să avansezi în crearea unui brand doar cu ajutorul abilitaţilor creative. Ai nevoie de conţinut de calitate, editare foto şi video la cel mai înalt nivel, dar şi de software care să te ajute să analizezi datele generate de profilul tău, de la like-uri şi până la comentarii.

Primul pas este să alegi un smartphone pe care te poţi baza. O sugestie excelenta este Samsung S23 Ultra, mai ales dacă vrei să filmezi cu telefonul. Samsung S23 Ultra îţi va fi de folos atât pentru fotografii, cât şi pentru filmări. Mai mult, cu Samsung S23 Ultra poţi şi să editezi conţinutul pe care-l creezi, deoarece suporta o mulţime de aplicaţii de ultima generaţie.

Citeşte despre reţelele sociale

Ca să devii profesionist în orice domeniu, ai nevoie să dedici timp şi să studiezi cât mai mult. Optează pentru cărţi pe teme ce ţin de social media sau chiar pentru cursuri online care să te ajute să înţelegi cât mai bine fenomenul. Ba chiar poţi să cauţi cursuri care să te înveţe cum să foloseşti anumite tooluri şi programe utile în managementul social media.

Din nou, un telefon performant îţi va fi de folos ca să urmăreşti uşor cursuri online şi tutoriale. Alege dintre modelele noi, lansate în ultimii ani, precum Samsung Galaxy S23, iPhone 15, Oppo Reno 10 sau Samsung S24 Ultra.

Începutul unei aventuri în social media nu trebuie să fie complicat. Aplică regulile de mai sus dacă îţi doreşti să faci totul ca la carte şi nu uita să ai răbdare: rezultatele rareori apar peste noapte.

Ultima oră

Comentariul meu