Conform documentului emis de MTI, amplasamentul lucrărilor care necesită autorizare se află în județul Sibiu, în teritoriile administrative ale localităților Tălmaciu și Boița, sectorul 1, între kilometrii 13+170 și 14+150.
Această autorizație de construire acoperă o gamă variată de lucrări, printre care se numără:
- Construcția de drumuri (inclusiv autostrăzi și bretele de legătură)
- Lucrări de artă (cum ar fi un pod peste vale între kilometrii 13+181.100 și 13+831.400)
- Sisteme de gestionare a apelor de scurgere
- Consolidare a terenului
- Măsuri de siguranță rutieră
- Reabilitarea legăturilor rutiere
- Iluminatul infrastructurii
- Sisteme inteligente de transport (ITS)
- Relocarea sau protejarea rețelelor existente în zonă
- Măsuri pentru protejarea mediului înconjurător
Valoarea totală a lucrărilor autorizate prin această primă autorizație de construire este de 182,71 milioane de lei.
Lucrările la lotul 2 Boița – Cornetu din Autostrada Sibiu – Pitești (A1) vor începe în luna mai, la viaductul Boița, declara la începutul anului și Bogdan Alexandru, coordonatorului proiectului din partea asocierii de constructori Mapa – Cengiz. Acesta mai spunea că au fost obținute toate avizele și că totul ar trebui să meargă „ca pe roate” pentru cel mai dificil lot de autostradă din România, scrie Economica.
La începutul anului a apărut informația conform căreia antreprenorul Mapa – Cengiz a predat proiectul pentru autorizația de construire (PAC) aferent uneia dintre secțiunile lotului 2 Boița – Cornetu, potrivit unui răspuns al CNAIR pentru pasionații de infrastructură.
Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură (API) apreciază că ar fi un miracol să fie finalizat în cinci ani acest tronson montan din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), cel mai important proiect rutier al României.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Asociația Pro Infrastructură (API) întreba referitor la acest tronson montan al A1 dacă „începem și cu sapa sau stăm doar cu Mapa?”.
Potrivit API, lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an. „Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri și 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri și pasaje, păduri întregi de tăiat și mutat, acces teribil de greu prin creierii munților croșetând pe lângă Olt, calea ferată și DN7″, arată cei de la API.
Ei considerau că încă nu fusese emisă autorizație de construire din cauza unor probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice.