În ciuda parcursului recent, CFR Cluj rămâne pe primul loc în topul echipelor din Superliga care oferă cele mai mari salarii. Deși a redus considerabil bugetul față de anul precedent, CFR Cluj rămâne de departe pe prima poziție în acest clasament.
Echipele care au solicitat licența pentru cupele europene au depus bilanțul contabil oficial, astfel că ne putem face o imagine mai clară asupra modului în care se cheltuie banii în Superliga.
Când vine vorba despre cheltuielile cu angajații, CFR Cluj este pe primul loc. Salariile pe anul 2023 de la CFR Cluj s-au ridicat la 8.1 milioane de euro. Este o scădere importantă față de anul 2022, când salariile au fost de 10.8 milioane de euro.
Topul cluburilor care oferă cele mai mari salarii
- CFR Cluj – 8.1 milioane de euro
- Universitatea Craiova – 7.4 milioane de euro
- FCSB – 7.2 milioane de euro
- Rapid – 7 milioane de euro
- Farul – 6.7 milioane de euro
- Sepsi OSK – 6.6 milioane de euro
Se poate observa, așadar, că echipele care oferă cele mai mari salarii sunt chiar cele 6 care participă în play-off. Poate părea însă surprinzător că FCSB ocupă doar locul trei în clasamentul salariilor, deși este mare favorită la pariuri sportive să câștige titlul, cu o cotă infimă, care nu prea lasă loc de speranțe celorlalte urmăritoare.
Cât despre Hermannstadt, datele pe anul 2023 nu sunt disponibile, deoarece clubul nu a solicitat licența pentru cupele europene. Ultimele date făcute publice de conducerea Hermannstadt sunt din 2022, când cheltuielile cu angajații s-au ridicat la 3.3 milioane de euro.
Câți bani au încasat cluburile din transferuri în 2023
Când vine vorba despre vânzarea jucătorilor, CFR Cluj rămâne pe primul loc în topul echipelor care au încasat cei mai mulți bani. Ardelenii au primit nu mai puțin de 3.4 milioane de euro în cursul anului 2023. Este important de menționat că sumele se referă strict la ceea ce a intrat în conturile clubului. Spre exemplu, dacă un jucător este vândut cu 2 milioane de euro, suma poate fi eșalonată pe mai mulți ani. Iar în acest bilanț ar apărea doar suma încasată în decursul anului 2023.
Topul este următorul:
- CFR Cluj – 3.4 milioane euro
- Farul – 2 milioane euro
- Rapid – 1 milion euro
- Sepsi – 1 milion euro
- FCSB – 570 mii euro
Rapid a obținut cei mai mulți bani din vânzarea biletelor
Când vine vorba despre încasările din vânzarea biletelor și a abonamentelor, Rapid ocupă primul loc. Giuleștenii au obținut 2.250.000 de euro astfel. Deși are un stadion destul de mic, Rapid a reușit să întreacă echipe ca FCSB și Universitatea Craiova. În primul rând, la Rapid nu se oferă gratuități galeriei. Apoi, Rapid a decis să scoată lojele VIP la vânzare și nu oferă invitații. Astfel, încasările au crescut considerabil față de anul precedent.
FCSB este pe primul loc la asistența pe stadion, însă în acest top este abia pe locul doi, cu încasări de 2.1 milioane de euro. În schimb, Universitatea Craiova a obținut doar 1 milion de euro din vânzarea biletelor. CFR Cluj este pe locul 4, cu 750 de mii de euro, Sepsi pe 5 cu 670 de mii de euro, iar campioana Farul pe șase, cu 580 de mii de euro.
Farul nu are rivală în privința sponsorilor
Asocierea cu brandul Gică Hagi reprezintă o mutare pe care multe companii și-o doresc. Iar asta face ca Farul să fie, de departe, echipa care obține cei mai mulți bani din sponsorizări și publicitate. Farul încasează chiar mai mult decât Rapid și FCSB la un loc. Suma totală pe anul 2023 s-a ridicat la 5.7 milioane de euro.
Locul doi îi revine Rapidului, cu încasări de 3.350.000 de euro, conform datelor oficiale depuse la LPF. CFR Cluj este pe poziția a treia, cu încasări de 2.6 milioane de euro. FCSB ocupă doar locul 4, un semn clar că nu alocă o importanță mare segmentului de marketing. Încasările roș-albaștrilor se ridică la 2.550.000 de euro. Universitatea Craiova este pe locul 5, cu venituri de 2.170.000 de euro.
Prima echipă din play-out care reușește să se remarce este U Cluj, care încasează 2 milioane de euro în fiecare an din sponsorizări. Sepsi OSK primește 1.8 milioane de euro, iar Oțelul 1.350.000 de euro.
Sursa foto canva.com