FRYDAY, lanțul de fast food românesc fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, se extinde rapid și ajunge la nouă restaurante, încheind anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (5,7 milioane de euro), dublu față de anul precedent, notează portalul de știri businessmagazin.ro
Investiția în cele trei unități noi, programate să fie deschise între aprilie și finalul lunii iunie, se ridică la peste 1,3 milioane de euro.
Cel mai recent restaurant a fost inaugurat în Vaslui, fiind un drive-thru care oferă burgeri și cartofi prăjiți și intră în competiție directă cu alți jucători importanți de pe piață.
„În ceea ce privește investiția, aceasta s-a ridicat la peste 1,5 milioane de euro, desfășurându-se pe o suprafață de 1400 de metri pătrați de teren și 300 de metri pătrați de clădire”, a declarat Lucian Florea, fondatorul lanțului.
Compania Albina Restaurante, care operează sub brandul FRYDAY, a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 13 milioane de lei și un profit net de 1,1 milioane de lei, cu 32 de angajați, conform datelor de la mfinante.ro.
„Pasul următor va fi deschiderea a trei noi restaurante în doar 60 de zile, între 25 aprilie și 27 iunie, în trei mall-uri din România, în Pitești, Galați și Sibiu, cu o investiție de peste 1,3 milioane de euro.”
Florea afirmă că obiectivul este să ajungă la 15 unități până la finalul anului, inclusiv în orașe noi precum Galați, Pitești, Sibiu, Cluj, Constanța, dar și cu noi unități în orașe în care lanțul este deja prezent, cum ar fi Timișoara și București.
„Anul 2024 este un an în care vom accelera creșterea și ne așteptăm să înregistrăm o creștere a cifrei de afaceri de peste trei ori față de 2023, cu un pronostic de peste 70 de milioane de lei în bilanțul acestui an.”
FRYDAY are restaurante situate în mall-uri din București, Iași, Timișoara, Târgu Mureș, Oradea, Alba Iulia, Craiova și Arad, dar și restaurante stradale, cu drive-thru.
„Consolidarea resurselor de management intermediar și superior reprezintă o prioritate pentru mine ca antreprenor, iar recrutarea se va concentra pe headhunting, având în vedere planurile noastre extrem de agresive de expansiune pentru 2025, unde obiectivul clar este de a deschide o locație pe lună (12 locații în 2025).”
În plus față de activitatea în domeniul fast-food-ului, Lucian Florea deține și afacerea Autoalbina, care se ocupă de comercializarea pieselor auto în nordul țării. Acest business, deschis în 2012, a fost finanțat în parte din veniturile obținute din restaurantele Fryday, inclusiv prin intermediul creditelor bancare.
Pe piața fast-food-ului din România sunt prezenți gigantii internaționali precum McDonald’s, KFC, Burger King sau Taco Bell, dar și concepte locale precum Spartan sau Mesopotamia, alături de numeroase șaormerii de cartier.