Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

După prezența de la Fitur Madrid din luna ianuarie, reprezentanții Sibiului au interacționat în prima parte a lunii martie cu profesioniști și călători din principalele bazine emitente de turiști pentru Destinația Sibiu: Germania, Franța și Austria. 

Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

Destinația a fost promovată la standurile României de la târgurile de turism ITB Berlin (5-7 martie), Salonul Mondial de Turism de la Paris (14-17 martie) și Târgul de turism „Ferien Messe” din Viena (14-17 martie), organizate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și susținute de Consiliul Județean Sibiu și Primăria municipiului Sibiu.

Atuurile turistice din destinația Sibiu sunt o locomotivă de atractivitate internațională și imagini cu acestea au fost integrate în amenajarea standurilor: orașul Sibiu, Muzeul ASTRA, situl UNESCO Biertan, Transfăgărășan-Bâlea Lac. Fiecare discuție a reprezentat o oportunitate de a prezenta noutăți și locuri, servicii și experiențe mai puțin cunoscute din zonele urbane, rurale și montane ale județului Sibiu. 

Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

Dinamica de la ITB Berlin oferă semnale optimiste pentru industria călătoriilor 

La ITB Berlin, Destinația Sibiu a beneficiat de un spațiu atractiv care a permis vizualizarea digitală a atracțiilor și discuții cu profesioniști din turism și domenii conexe, precum marketing, tehnologie și sustenabilitate. 

Această ediție a târgului a fost dedicată în exclusivitate segmentului B2B și a reprezentat o bună ocazie de a aduce în prim-plan noutăți despre oferta Destinației Sibiu. Tur operatorii sibieni prezenți la stand, Go East, Siebenbürgen Reisen, Carpathian Travel Center, au avut întâlniri fructuoase cu parteneri care sunt deschiși să propună noi experiențe de călătorie pentru sejururi mai lungi. Această deschidere este un semnal de încurajare a operatorilor sibieni să inoveze și să propună noi perspective și oferte de vizitare a destinațiilor locale. Fundația Green Man a prezentat de altfel oferta de descoperire a satului Richiș cu ture pilot de observare a astrelor. 

Inteligența artificială față în față cu autenticitatea și respectul pentru natură și comunități locale 

Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

Cu aproape 100.000 de participanți și 5.500 de expozanți din 170 de țări, ITB Berlin reprezintă și o importantă platformă de inovație și interacțiuni despre provocări actuale și viitoare pentru industria turismului. Anul acesta accentul a fost pus pe subiecte precum calea spre sustenabilitate a destinațiilor și serviciilor, inteligența artificială în turism, diversitate și accesibilitate pentru toți. De altfel, invitația de a fi „Pionier în tranziții. Împreună”, a fost sloganul acestei ediții a târgului. 

În aceeași perioadă, reprezentații Sibiului au avut ocazia de a interacționa cu diplomați români și cu parteneri din țări riverane Dunării la evenimentul organizat de landul Baden-Württemberg, Salonul Dunării.

Francezii sunt atașați de cultura României și apreciază ospitalitatea românilor

Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

Pe parcursul celor patru zile ale Salonului Mondial de Turism de la Paris, discuțiile la stand au fost intense datorită interesului mare de descoperire aprofundată a regiunilor turistice. Mozaicul de regiuni, atuuri și atracții ale destinației Sibiu au fost prezentate pe scena principală a târgului încă din prima zi. În pofida contextului geopolitic actual, francezii sunt dornici să viziteze România; au căutat informații care să-i inspire și să-i ajute pentru planificarea călătoriilor. 

Seniorii francezi pregătesc cu minuțiozitate mai multe vacanțe pe an. Pentru ei, vacanța este un mod de cunoaștere aprofundată a culturii regiunii vizitate, iar un sejur este de cele mai multe ori de minim zece zile. Caută interacțiunea cu localnici, de aceea preferă formulele de cazare în pensiuni, hoteluri de familie sau camping. Descoperirea culturală este completată de plimbări ușoare în orașe și în împrejurimile satelor. Doamnele preferă cure de wellness și tratament balnear, domeniu în care România beneficiază de un bun renume. 

Cuplurile tinere optează pentru orașe de artă și istorie și au cerut recomandări care să le permită imersiunea în viața culturală a locurilor vizitate. Studenții și tinerii profesioniști aleg să se deplaseze cu trenul și cu bicicleta, iar motivațiile de călătorie variază de la arhitectură, tradiții, arte contemporane, sport, totul pentru a alimenta starea de bine. 

Cum cea mai consistentă secțiune a târgului a fost dedicată destinațiilor în natură, o bună parte dintre vizitatori au fost încântați de oferta de activități în aer liber din Sibiu și de programul de drumeții săptămânale oferite prin programul Anii Drumeției. Propunerile de descoperire a României pe drumurile de lungă distanță, Via Transilvanica și Via Carpatica, Colinele Transilvaniei și rețeaua de ecodestinații „Descoperă Eco-Romania” au fost primite cu entuziasm de exploratorii sportivi și de cluburile de drumeție prezente la târg. 

Reprezentanții mass media au fost atrași de teme precum patrimoniul arhitectural și „ochii” Sibiului, drumurile transhumanței, experiențe la biserici fortificate, arte tradiționale și contemporane. 

Imaginea bună, conectivitatea aeriană, prețurile competitive ale biletelor de avion, infrastructura rutieră sigură din Transilvania sunt atuuri suplimentare pentru francezi în alegerea acestei regiuni. 

Participarea Sibiului la târgul de turism de la Paris continuă campania de promovare realizată de TV5 Monde cu episodul „Sibiu. Destinație francofonă” la sfârșitul anului 2023 și fructifică cei 30 de ani de cooperare în cultură și turism între Județul Sibiu și Departamentul Ille-et-Vilaine din Bretania. 

Turismul activ și de aventură devine tot mai important pentru călătorii din Austria

Sibiu, o locomotivă de atractivitate turistică pe piețe externe. Promovare masivă la târgurile de turism de la Berlin, Paris și Viena

Participarea la târgul de vacanțe din Viena a fost o oportunitate valoroasă pentru promovarea destinației pe o piață de proximitate. Plasat strategic, standul României a atras un flux constant de vizitatori interesați de diversitatea și frumusețea peisajelor țării noastre. Regiunea Transilvania, cu accent pe sudul său, a fost un punct central al discuțiilor, mulți dintre vizitatori manifestând deja o familiaritate cu această zonă.

„Am avut oportunitatea să interacționăm cu vizitatori entuziasmați, mulți dintre aceștia fiind deja implicați în planificarea călătoriilor lor către România, având rezervări de zbor către Sibiu sau București. Un aspect notabil al interacțiunilor noastre a fost interesul crescut pentru activitățile de turism activ și de aventură, vizitatorii fiind interesați să afle mai multe despre opțiunile de drumeții, ciclism și alte activități în aer liber. De asemenea, s-a remarcat o creștere a cererii despre posibilitățile de camping. În timpul evenimentului, am oferit informații utile despre tururile de oraș, excursii și alte activități recreative disponibile, consolidând astfel angajamentul nostru de a promova România ca destinație turistică de prim rang. Experiența noastră la Târgul de Vacanțe din Viena confirmă că interesul pentru România este în creștere și ne motivează să continuăm să dezvoltăm și să promovăm ofertele noastre pentru a satisface cerințele și așteptările vizitatorilor noștri.” (Anna Henning, Agenția de turism Go East, Sibiu)

După participarea la târgurile de turism din bazinele strategice de călători, tragem cu optimism concluzia unui interes ridicat de descoperire a diferitelor zone și produse turistice din Destinația Sibiu. 

Consiliul Județean Sibiu, Primăria municipiului Sibiu, Asociația Județeană de Turism Sibiu împreună cu ceilalți parteneri din destinație vor continua acțiunile de marketing pe piețele strategice, în strânsă colaborare cu ministerul de resort  și în concertare cu celelalte destinații românești.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică