Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă și 37 de abțineri, Parlamentul European a adoptat acordul încheiat cu Consiliul privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței de autovehicule). Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde pentru o perioadă mai lungă de timp, asigurându-se că rămân mai puțin poluante pe toată durata lor de viață, scrie portalul de știri Economica.
Pentru autoturisme și camionete vor fi menținute actualele condiții de testare Euro 6 și actualele limite ale emisiilor de gaze de eșapament. Pentru autobuze și camioane, se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro VI.
Pentru fiecare vehicul va fi pus la dispoziția deținătorului un pașaport de mediu care va conține informații privind performanțele acestuia în privința emisiilor la momentul înmatriculării (n.n. – limite ale emisiilor de poluanți sau de CO2, consumul de combustibil și/sau de energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate privind consumul de combustibil, starea de sănătate a bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bordul vehiculelor.
„Am reușit să găsim cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea noilor mașini mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată a sectorului (n.n. – către mobilitatea 100% electrică și cu combustibili nepoluanți). De asemenea, în UE se vor verifica de acum emisiile provenite de la frâne și pneuri și va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a declarat raportorul european Alexandr Vondra.
În opinia celor de la ACEA, votul de astăzi din Parlament privind Euro 7 consolidează poziția Europei ca lider mondial în ceea ce privește standardele de emisii pentru autoturisme, camionete, camioane și autobuze. Standardele de vârf la nivel mondial privind emisiile vin însă într-un moment critic, în condițiile în care industria europeană a autovehiculelor trece de la motorul cu combustie la sistemele de propulsie electrice. De asemenea, se confruntă cu o concurență tot mai dură din partea Chinei și a SUA, cu o creștere a costurilor de desfășurare a activității în Europa și cu un cadru de reglementare disparat care subminează în mod inevitabil competitivitatea Europei.
„Este important de reamintit progresul substanțial înregistrat până în prezent, cu o reducere de 90% a emisiilor vehiculelor între primul standard Euro și prima versiune a Euro 6. Există multe lucruri de care producătorii de vehicule și factorii de decizie politică pot fi mândri în mod colectiv până în prezent. Dar pentru a realiza cu adevărat ceea ce Euro 7 își propune să realizeze, factorii de decizie politică trebuie să facă mai mult pentru a înlocui vehiculele mai vechi și mai poluante de pe șosele cu modele mai noi, echipate cu cele mai avansate tehnologii de reducere a emisiilor. Nu este vorba doar de stimulente pentru a favoriza adoptarea pe piață a vehiculelor mai noi, ci și de stabilirea unui cadru de reglementare holistic care să mențină mobilitatea la prețuri accesibile pentru toți europenii”, susțin oficialii ACEA.
Similare
Ultima oră
- Decizie importantă luată de Guvern legat de plafonarea prețurilor la energie și gaze acum 2 ore
- Se construiește o fabrică de componente pentru baterii. Investiție de aproape 50 milioane euro acum 2 ore
- Sibiul se pregătește de sărbătoare. A început montarea drapelelor (foto) acum 2 ore
- Copiii nevoiași din Sibiu i-au trimis scrisori lui Moș Crăciun. Cum le puteți oferi micuților cadouri acum 3 ore
- Vineri seară e de mers la Caro. Vine Johnny DaMix la platane acum 3 ore