Trei oameni au murit în urma accidentului de vineri de pe Centura Avrigului. Evenimentul rutier s-a produs pe un pasaj, o basculantă lovind un autoturism, iar mai apoi fiind proiectată în afara carosabilului. Președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație a criticat aspru autoritățile, spunând că tragedia ar fi putut fi evitată. Drumarii vin cu explicații.
Președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, Cătălin Codescu, a precizat, imediat după accidentul cu trei morți de pe Centura Avrigului, că tragedia ar fi putut fi evitată, dacă pasajul ar fi îndeplinit condițiile legale de siguranță.
„Accidentul care a avut loc în județul Sibiu, pe șoseaua de centură a orașului Avrig, soldat cu decesul a trei persoane, putea avea alt deznodământ! Conform normativului 593/2012 pentru sisteme de protecție pentru siguranță circulației, pe podurile drumurilor categoria III, așa cum era cel unde a avut loc accidentul în cauză, sistemul de parapete ar fi trebui să fie din categoria H4b, respectiv cu protecție ridicată. Pentru aceste sisteme de protecție, testul de impact se face cu camioane de 38 de tone. Camionul implicat în accident avea cca. 20 tone. Cu alte cuvinte, dacă acel segment de drum îndeplinea condițiile legale de siguranță, camionul nu părăsea platforma drumului și astfel ar fi fost salvată viața șoferului acestui vehicul. Deși vorbim despre un accident mortal, organele de urmărire penală nu mai au obligația de a solicita un raport de inspecție a drumului public întrucât, din ianuarie 2022, băieții deștepți au avut grijă să modifice legislația și să elimine obligația completării materialului probator cu acest document deosebit de util în procesul de aflare a adevărului”, scris Codescu într-o postare pe Facebook.
VEZI AICI VIDEO CU MOMENTUL ACCIDENTULUI
DRDP Brașov: „Este puțin probabil ca acel camion să fi putut fi oprit de orice tip de parapet”
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov susțin că pasajul CF pe care a avut loc accidentul mortal a fost proiectat și executat cu un parapete rigid de tip greu, adică în conformitate cu prevederile Normativului 593/2012 coroborat cu STAS 1948/2. „Pasajul CF unde a avut loc accidentul a fost proiectat și executat cu tipul de parapete rigid de tip greu (bordura apără roata). În consecință, în conformitate cu prevederile Normativului 593/2012 coroborat cu STAS 1948/2, sunt îndeplinite condițiile de siguranță a circulației vehiculelor. Pasajul de la Avrig a fost proiectat cu acest tip de parapet și, pentru a-l înlocui cu alt tip, probabil că va fi nevoie chiar de lărgirea podului și refacerea suprastructurii”, a precizat Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov.
Potrivit reprezentanților DRDP Brașov, niciun tip de parapet nu ar fi ajutat în cazul acestui accident. „Este puțin probabil ca acel camion să fi putut fi oprit de orice tip de parapet pentru că a ieșit de pe pasaj aproape perpendicular ori parapetul funcționează doar la unghiuri tangențiale”, a adăugat Elekes.
Citește și: Sibianul mort în accidentul de la Avrig era din Tilișca