Uniunea Europeană analizează posibilitatea de a interzice reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani care au defecțiuni majore la componente esențiale. Măsura ar putea intra în vigoare din 2035 și are ca scop reducerea poluării, informează Observatornews.
Mașinile vechi poluează mai mult decât cele noi, emițând mai multe gaze cu efect de seră și particule nocive. Interzicerea reparațiilor ar accelera scoaterea din circulație a acestor vehicule, contribuind la îmbunătățirea calității aerului.
Mașinile vechi pot avea probleme tehnice care le pot face mai puțin sigure pe drum. Interzicerea reparațiilor ar putea reduce riscul de accidente.
Măsura ar putea afecta negativ industria de reparații auto, ducând la pierderi de locuri de muncă.
Dificultăți pentru proprietarii cu venituri mici: Persoanele cu venituri mici ar putea fi nevoite să renunțe la mașină dacă nu își permit să cumpere una nouă.Impactul asupra vehiculelor istorice: Interzicerea ar putea afecta și vehiculele istorice, care au o valoare culturală importantă.
Marius Ganea, manager service auto: „Ne afectează undeva la 50%. Întâmpinăm destul de multe probleme la mașinile mai vechi. De obicei partea mecanică, la partea mecanica apar si avem destul de multe probleme. Dacă i s-a acordat atentie de-a lungul timpului si au fost toate reviziile facute in service-uri autorizate, nu este niciun fel de problema.”
Interzicerea reparațiilor la mașinile vechi este o măsură controversată cu argumente pro și contra. Este important să se analizeze cu atenție toate aspectele implicate, inclusiv impactul economic și social, înainte de a lua o decizie finală.