Cozi la ghișeele CAS Sibiu din cauza problemelor tehnice. Director: „Ne cerem scuze pentru aceste situații, dar nu ține doar de noi”

Platforma informatică utilizată în domeniul asigurărilor de sănătate (PIAS) se află într-un proces de îmbunătățire și mentenanță. Acest lucru duce la funcționarea sa cu întreruperi, afectând astfel desfășurarea eficientă a activităților la ghișeele CAS.

Cozi la ghișeele CAS Sibiu din cauza problemelor tehnice. Director: „Ne cerem scuze pentru aceste situații, dar nu ține doar de noi”

La Casa de Asigurări de Sănătate din Sibiu, oamenii stau la coadă timp de ore întregi, fără a înțelege de ce sistemul se mișcă atât de încet, acest lucru generând nemulțumire și frustrare în rândul asiguraților.
„Mă aflu la casa de asigurări de la noi din Sibiu, stau de doua ore în care suntem o mulțime de oameni la rând iar o stimată doamnă stă de cel puțin o oră cu o carte în mână și citește așteptând ca doamna să-i dea hârtia sau știu eu ce avea nevoie”, spune una dintre persoanele reclamante.

Pacienții pot primi servicii medicale fără card de sănătate sau adeverință

Denisa Nicoara, Directorul General al Casei de Asigurări Sibiu a clarificat că problemele cozilor se datorează dificultăților în funcționarea platformei. În ciuda acestor inconveniente, aceasta a informat asigurații că pot beneficia de servicii medicale fără a fi necesar cardul de sănătate sau o adeverință în această perioadă, aceștia având nevoie doar de buletin pentru a se identifica.

„Președintele Casei de Asigurări a emis un ordin că suntem în mentenanță. Urgențele medicale se asigura fără card de sănătate. Când nu funcționează platforma, nu putem să verificăm. Dar în această perioadă orice furnizor asigură servicii pe baza ordinului dat de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în regim off-line. Asiguratii probabil ca asta nu înțeleg ca ei pot beneficia de servicii fără card de sănătate sau adeverință în această perioadă. Se pot adresa furnizorilor, să acceseze servicii medicale fără cardul de sănătate, doar să aibă un document la ei, un buletin. Nu li se solicita validare cu cardul în aceasta perioadă. Oamenii pentru carduri vin, pentru adeverințe. Ne cerem scuze pentru aceste situații, dar nu ține doar de noi. E o perioada de raportări, e un trafic foarte mare de date și se lucrează la îmbunătățire și mentenanță”, a spus Denisa Nicoara, Directorul Casei.

Ordin pentru aprobarea serviciilor acordate off-line

Pe site-ul oficial al CNAS, www.cnas.ro, a fost pulicat în data de 6 martie un Ordin pentru aprobarea procedurii de transmitere în Platforma informatică din asigurările de sănătate a serviciilor acordate off-line şi a procedurii de validare a acestora în cazul constatării unor disfuncționalități în funcționarea PIAS. Acest ordin nu reprezintă o noutate, fiind emis în continuarea altor ordine similare începând din luna ianuarie, toate având ca subiect starea platformei.

Potrivit Ordinului 268 din 6 martie 2024, pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, precum şi a serviciilor medicale, medicamentelor şi materialelor sanitare specifice acordate/eliberate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative, prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3), având în vedere disfuncţionalităţile în funcţionarea PIAS, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare:
a) serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare – pentru perioada 01.02.2024- 29.02.2024;
b) serviciul nu a fost semnat cu cardul – pentru perioada 01.02.2024- 29.02.2024.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică