Noul Plan Urbanistic General (PUG) al Sibiului a intrat în consultare publică. Documentul elaborat cuprinde planul strategic pentru dezvoltarea urbanistică a orașului și o serie de date cu privire la factorii care au contribuit la aducerea municipiului în punctul în care se află astăzi.
Asocierea SC Daedalus Proiect Sibiu/ Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu – Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiză și Consulting București / SC Intergraph Computer Services SRL, contractată de Primăria Sibiu pentru elaborarea PUG-ului, a parcurs etapele de studiu și elaborare a formei preliminare a documentațiilor, iar în această perioadă acest plan strategic pentru dezvoltarea urbanistică a orașului este supus consultării publice.
Sibiul, un pol interjudețean
În documentația Planului Urbanistic General apar inclusiv date privind relațiile pe care le are orașul de pe Cibin în teritoriu. Spre exemplu, potrivit datelor date publicității, municipiul Sibiu este considerat a fi un pol de nivel interjudețean, „care are o zonă urbană funcțională ce a primit cel puțin 25.000 de migranți între 2001 și 2011 din cel puțin două județe”. Pe lângă Sibiu, în acest grup se mai află și municipiile Constanța, Brașov, Ploiești, Oradea, Arad, Târgu Mureș și Craiova. Toate aceste municipii – poli interjudețeni – sunt centre universitare de importanță subregională și împreună atrag 26% din totalul studenților din România.
În documentația ce poate fi analizată de sibieni se arată că, pentru viitor, Sibiul trebuie să se dezvolte în continuare pentru a putea ajuta la consolidarea zonei urbane funcționale. „Sibiul este și o destinație turistică importantă a României, astfel încât zona urbană funcțională are o concentrare mare de turiști”, se mai arată în documentație.
În topul orașelor cu cei mai mulți navetiști
Sibiul este, pe de altă parte, și un centru important pentru navetiști. Potrivit unui raport realizat de Banca Mondială, Sibiul este în top în ceea ce privește numărul de navetiști atrași. Datele prezentate în PUG fac referire la anul 2011, atunci când aproximativ 23.000 de navetiști veneau zilnic în Sibiu.
În documentație se mai arată faptul că „prin consolidarea și amplificarea acestui centru urban interjudețean vor fi necesare o serie de investiții atât la nivel național, cât și la nivel regional și local”. Același studiu întocmit de Banca Mondială arată că cel puțin 15% din forța de muncă a orașului provine din următoarele UAT-uri: Boișoara, Boița, Râu Sadului, Turnu Roșu, Tălmaciu, Roșia, Ocna Sibiului, Șura Mare, Nocrich, Vurpăr, Apoldu de Jos, Slimnic, Alțâna, Loamneș, Mihăileni, Șeica Mare, Axente Sever, Poplaca, Rășinari, Câinenii Mici, Gura Râului și Șelimbăr.
Vezi AICI documentația Planului Urbanistic General (PUG) al Sibiului.