Zeci de taximetriști sibieni au protestat, miercuri, în Capitală pentru a treia zi consecutiv. Șoferii care nu au putut să se deplaseze la București intenționează să organizeze un protest spontan pe străzile din Sibiu.
Peste 40 de taximetriști din Sibiu au protestat din nou la București alături de alți colegi din țară. Șoferii de taxi au cerut Guvernului să ia măsuri în vederea „competiției neloiale” reprezentată de mijloacele de transport alternativ.
Taximetriștii intenționează să protesteze miercuri și în municipiul Sibiu. „Astăzi am participat din nou la protestul din Capitală. Din Sibiu au mers în jur de 40-50 de mașini. Unii au mers de luni, apoi au plecat și au venit alții în locul lor. Este posibil ca și în Sibiu să fie o susținere a celor care sunt acum în București. Probabil astăzi (n.r.: miercuri) vom ieși în stradă”, a precizat un taximetrist sibian.
Și pe grupurile de Facebook taximetriștii vorbesc despre un potențial protest la Sibiu. Aceștia au amenințat încă de dimineață că vor bloca orașul dacă Guvernul nu va da o Ordonanță pentru modificarea legii Ride-sharing. „Blocați tot în Sibiu! Va începe un protest spontan în oraș și în toată țara. La București vor fi blocate toate dispeceratele!!! Să vedem, dispeceratele din Sibiu ce fac?”, a scris un taximetrist.
Printre cele mai importante revendicări se află și cerința ca Bolt și Uber să fie obligate să declare veniturile obținute și să plătească taxele corespunzătoare. Taximetriștii mai vor ca Bolt și Uber să își fiscalizeze cursele, în conformitate cu regulile și standardele impuse de autoritățile fiscale în domeniul transportului de persoane.
Alte revendicări ale taximetriștilor mai vizează eliminarea posibilității de emitere a copiei conforme pentru autoturismele deținute de operatori cu contract de comodat sau închiriere și ridicarea pragului de autorizare la vechimea mașinii la 5 ani prima autorizare, maximum 10 ani sau interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la r lame, pe autoturismele arondate la platformele digitale și aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conțină datele de identificare ale operatorului, dar și eliminarea „tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenței cu privire la practicile înșelătoare.